Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Asså! Vilka jävla pundare, klåpare ja kärt barn har många namn...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Affe, 23 februari 2014.

1. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Som ni kanske vet så är jag ute efter något nytt, kollar på DD och men även en GMT 1675/3 med nipple dial. Nu har dom en sådan på Tradera som legat ett bra tag. Som någon skrev så är ju bilden katastrof, han fyraåring hade förmodligen tagit en bättre bild, men även min katt skulle kunnat gjort det bättre. Att ett s.k. seriös företag eller vad dom nu är kan vara så nonchalanta kan jag tycka är tråkigt. Vad än värre blir, är när man skickar en förfrågan om bättre bilder på klockan så man kan se skicket osv så får man inget svar. Har vid upprepade tillfällen skickat denna fråga om detta önskemål, då det rör sig om lite pengar, vill man ju även veta vad man budar på. Nu är det bara ca 5,5 timmar kvar men ännu ej fått något svar alls, suck...

http://www.tradera.com/item/190120/201580552/rolex-oyster-117371

2. 4cie

4cie Biskop

"Buy the seller" = gammalt djungelordspråk ;)

Att det är en pantbank som inte svarar på förfrågningar ger ju ett väldigt oseriöst intryck.
    Klockan är uppe i 30.000:- nu vilket känns lite dyrt för en TT 1675 utan länk.

Seikoman87, David och Bojke gillar detta.
  3. InFeFe

InFeFe Friends of KS

+1

4. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Beror ju helt och hållet på hur fin den är...

salmonia gillar detta.
  5. vonbahr

vonbahr Har fått baka en pizza på menyn

Från:
    Stockholm
    Förbannade torghandlare! Hoppa över den och lycka till i jakten på något annat :)

6. Jacob

Jacob Friends of KS

Den kommer nog hoppa upp lite till.

7. calzone

calzone Biskop

Det sjuka är att nästan alltid när pantbanken säljer en Rolle på tratten så går dom över marknadsvärdet har lite svårt att förstå det...eller är det så enkelt att folk känner sig "trygga" eftersom det är panten som säljer?...

jabla gillar detta.
  8. 4cie

4cie Biskop

Kan det vara för att det kan kännas tryggare att handla från en pantbank än från en privatperson eller gråhandlare?

9. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Den där firman säljer ett antal Rolex med helt undermålig information och usla bilder. Under veckan har det tillkommit typ en mening med lite fakta.

10. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Du kan hitta bättre än sådär, Af Sjodahl! Inte värt att en herre av din kaliber ska hålla på och behöva käfta om sånt där med någon obskyr pantbank ute på bygden!

11. JaTack

JaTack Friends of KS

De lägger även upp damklockor som herrklockor. Så de vet nog inte riktigt vad de sysslar med, men förhoppningsvis så bättrar de sig när de fått lite erfarenhet!

12. plexan

plexan Borgare

Det konstiga med tratten är att folk kan buda mer än vad prylen kostar ny! Har hänt mig några gånger. Folk som budar triggar kanske varandra för mycket.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Seikoman87, Bojke och JaTack gillar detta.
  13. JaTack

JaTack Friends of KS

Säkerligen. Jag fick mer för min ZTE på Tradera efter ett halvår än vad jag gav för den. Dock billig telefon, men jag tjänade några kronor i längden :)

Seikoman87, plexan och Bojke gillar detta.
  14. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Bara att gratulera Halmstads pantlånekassa AB, 35.700kr för en klocka som man inte ser skicket på är bra betalt tycker jag. hoppas att den var OK, eller att snubben som köpte den är gjord av flis...

Seikoman87 gillar detta.
  15. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Är det möjligt att få fler och framförallt noggrannare bilder skickade till en?

16. Whedda

Whedda Präst

För att bara se så jag förstått dig rätt...Är de pundare och klåpare för att de inte svarat på dina mail eller för att deras fotokunskaper är bristfälliga?

17. Khaleesi

Khaleesi Bonde

Från:
    Sthlm

Pantbank som säljer rolex, pundare som snott den såklart.

"inga papper medföljer" :D

Affe och Whedda gillar detta.
  18. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Det finns ju de som inspekterar saker på plats innan dom budar hem det. :)

Affe gillar detta.
  19. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Bra sammanställt!

Khaleesi gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield