• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Asså! Vilka jävla pundare, klåpare ja kärt barn har många namn...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Som ni kanske vet så är jag ute efter något nytt, kollar på DD och men även en GMT 1675/3 med nipple dial. Nu har dom en sådan på Tradera som legat ett bra tag. Som någon skrev så är ju bilden katastrof, han fyraåring hade förmodligen tagit en bättre bild, men även min katt skulle kunnat gjort det bättre. Att ett s.k. seriös företag eller vad dom nu är kan vara så nonchalanta kan jag tycka är tråkigt. Vad än värre blir, är när man skickar en förfrågan om bättre bilder på klockan så man kan se skicket osv så får man inget svar. Har vid upprepade tillfällen skickat denna fråga om detta önskemål, då det rör sig om lite pengar, vill man ju även veta vad man budar på. Nu är det bara ca 5,5 timmar kvar men ännu ej fått något svar alls, suck...


181652764_e4b2ee0b-49df-4b9b-b54b-6aa849b4f464.jpg




http://www.tradera.com/item/190120/201580552/rolex-oyster-117371
 

4cie

Rolex
2-Faktor
"Buy the seller" = gammalt djungelordspråk ;)

Att det är en pantbank som inte svarar på förfrågningar ger ju ett väldigt oseriöst intryck.
Klockan är uppe i 30.000:- nu vilket känns lite dyrt för en TT 1675 utan länk.
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Förbannade torghandlare! Hoppa över den och lycka till i jakten på något annat :)
 

calzone

Vacheron
Det sjuka är att nästan alltid när pantbanken säljer en Rolle på tratten så går dom över marknadsvärdet har lite svårt att förstå det...eller är det så enkelt att folk känner sig "trygga" eftersom det är panten som säljer?...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Den där firman säljer ett antal Rolex med helt undermålig information och usla bilder. Under veckan har det tillkommit typ en mening med lite fakta.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
De lägger även upp damklockor som herrklockor. Så de vet nog inte riktigt vad de sysslar med, men förhoppningsvis så bättrar de sig när de fått lite erfarenhet!
 

plexan

Cartier
Det sjuka är att nästan alltid när pantbanken säljer en Rolle på tratten så går dom över marknadsvärdet har lite svårt att förstå det...eller är det så enkelt att folk känner sig "trygga" eftersom det är panten som säljer?...
Det konstiga med tratten är att folk kan buda mer än vad prylen kostar ny! Har hänt mig några gånger. Folk som budar triggar kanske varandra för mycket.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bara att gratulera Halmstads pantlånekassa AB, 35.700kr för en klocka som man inte ser skicket på är bra betalt tycker jag. hoppas att den var OK, eller att snubben som köpte den är gjord av flis...
 

Whedda

Rolex
För att bara se så jag förstått dig rätt...Är de pundare och klåpare för att de inte svarat på dina mail eller för att deras fotokunskaper är bristfälliga?
 
Topp