• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

At laaaaaaast (Paketöppning)

Andersml

Audemars
2-Faktor
Härlig historia o fin klocka som passar perfekt med perlon!

Det finns inga genvägar till den perfekta klockan.....
 

Rearden

Cartier
Ser sjukt tufft ut! Måste säga att DD ser löjligt häftig ut på perlonbandet.

OT fråga: hur komplicerad var utvandringen till Australien? Har pratat med det löst med sambon i ett år men inte kommit till skott än.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tråkigt att det varit så mycket knas, men nu får vi hoppas allt blir bra. Misstänker att glaset som var på var aftermakret? De tenderar att spricka på detta vis.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Skönt att det "löste" sig med DHL.
Tack för en läsvärd öppning.

Det käns inte som att DHL är ensamt ansvariga för glasincidenten. Det har nog varit ngt knas innan. Aftermarket?
 

TicTack

Cartier
Kul att höra att Brisbane Vintage Watches finns på riktigt och levererar - stället börjar nästan kännas som en myt efter att jag hört ArchieLuxury plugga stället i video efter video efter video efter video ...

Fråga:
Du får det att låta väldigt enkelt att bara dra till .au och bo där, typ. Jag antar att det krävs en hel del ansökningar etc. att flytta dit (permanent)?
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Tack så mycket för alla fina kommentarer!
Kul att höra att Brisbane Vintage Watches finns på riktigt och levererar - stället börjar nästan kännas som en myt efter att jag hört ArchieLuxury plugga stället i video efter video efter video efter video ...

Fråga:
Du får det att låta väldigt enkelt att bara dra till .au och bo där, typ. Jag antar att det krävs en hel del ansökningar etc. att flytta dit (permanent)?

Jag har bara hört archie snacka om det i något avsnitt? Bor han i Brisbane eller?

Svar på frågan: Jag är här på ett Working holiday visum, lite kort så innebär det att man får vara där i ett år och tillåter en jobba eller resa hur mycket som helst, av någon anledning måste man byta arbetsgivare efter 6 månader men det är typ det enda man behöver tänka på :)
 

TicTack

Cartier
Tack så mycket för alla fina kommentarer!


Jag har bara hört archie snacka om det i något avsnitt? Bor han i Brisbane eller?

Svar på frågan: Jag är här på ett Working holiday visum, lite kort så innebär det att man får vara där i ett år och tillåter en jobba eller resa hur mycket som helst, av någon anledning måste man byta arbetsgivare efter 6 månader men det är typ det enda man behöver tänka på :)

Intressant ang. visumet. Att du måste byta arbetsgivare handlar säkert om att de vill betona det temporära på något sätt.

Archieluxury:
Han marknadsför BVW i typ 30% av de videos jag sett. Jag vet inte om han får pengar av dem, eller bara bra priser på de klockor han köper och lagar.

Och ja, han bor i Brisbane, om man får tro hans videos, och det får man nog. Varför inte kontakta honom, han verkar gilla att träffa folk och letar alltid material till sina videos. Var dock beredd på en speciell personlighet och att du kanske kommer med i hans filmer! :) Jag tror att han är mycket behagligare som privatperson än sin karaktär i filmerna.
 
Topp