• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Atlantic med fel boett ?

chrand

Cartier
Köpte en Atlantic men boetten ser helt fel ut. Eller vad säger expertisen ?

P1030402.JPG
P1030401.JPG
 

Martin Lovasz

Audemars
Jag skulle tro det för urtavlan är från 50-talet medan boetten är från 60-talet. Man hade bytt logga när den typen av boett blev populär.
 

Martin Lovasz

Audemars
Jag hittade en boett som tar urtavlor på 27mm så kan du mäta ungefär hur stor din urtavla är. Annars är resten för större urverk och urtavlor.
 

solex

Omega
Det är svårt att hitta en passande boett till ett urverk och tavla från distans sedan tycker jag själv att Chrand får skicka klockan till Martin Lovasz för prövningar med olika passande alternativa boetter, då hitta han den bästa anpassande boetten och inte bra noga med detta utan de gäller även urverks ring i olika storlekar samt uppdragsbom om det behöver förkorta uppdragsbom gängor längd eller förlänga kronas stift för nya boetten till den fina vintage klockan..Så lycka till..;)
 
Topp