Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Atomur på Armen

Diskussion i 'Diskussion' startad av Peter K, 14 april 2014.

1. Peter K
    Trådstartare

Peter K Borgare

Från:
    Väsby
    NiklasArvid och Mr.Chang gillar detta.
  2. 4cie

4cie Biskop

3. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Snabba ryck trådskapare!

4. mega

mega Borgare

Toolig!

5. Nexus

Nexus Präst

Bland det tuffaste jag sett det här året. Får de ner priserna till vettigare nivåer så slår jag till direkt.

6. Kul grej det här! Det är sådana människor som driver utvecklingen framåt.
    Visst är klockan för stor och klumpig, men hur var mobiltelefonerna för några år sedan? Numera kan man ju få en GPS mottagare i en 47mm boett (Astron) så vem vet hur dessa atomur kommer att se ut om några år.
    Som tekniknörd älskar jag klockor som klarar negativt tryck, eller tål att dyka ner till 11.000 meter, motstår -40 eller +80 grader, klarar 10 år (eller vad det nu är numera) utan att behöva byta batteri, är termokompenserade, tål magnetfält som skulle kunna smälta amalgamet i mina tandlagningar, har visare som lyser oavbrutet i 25 år, osv... Bara kul!

Camo00 och mega gillar detta.
  7. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Vacker som en läckande varböld...

8. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Häftig funktion, men magiskt ful. Tänk om man kunde få en fusion av detta och HYT-klockorna, det vore fräsigt.

9. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Dubbelpost, heja mobilnät på pendeltåg.

10. 4cie

4cie Biskop

Går den på batterier eller på nåt annat exotiskt, typ solljus? :D

11. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Vadå? Ett atomur måste väl drivas med kärnkraft :)

4cie gillar detta.
  12. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Skulle gärna se en som ett bordsur. kanske inte finns så stor marknad men finns lite mer designmöjligheter då... Skulle lätt kunna ha en hemma som synk-ur för automatarna.

Proof of concept prototyper ser förövrigt ganska ofta ut sådär, men man brukar inte så ofta via upp dessa för allmänheten. oftast släpper man bara lite industridesignskisser eller några 3D prints. lite mer artistisk frihet om man inte behöver få det att fungera också..

Ryktet säger att första tetra pack maskinen inte fungerade när de skulle visa den för pressen utan man hade tillverkat tetrorna för hand och lät maskinen spotta ut dom för en applåderande presskår. Lite osäker på sanningshalten i det, men bra story.

13. Sputniq

Sputniq Borgare

Från:
    Göteborg
    Jävligt cool måste jag säga :woot:

14. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Du hann först Peter, läste precis i Ny Teknik om den.

Det var ju en hel del diskussion om Rolex och atomur för ett tag sedan.

Bathys hann tydligen först...men snygg var den inte.:D

Mårtenssons ur Brookfield