Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Att: David, provade ny klocka idag...

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 17 december 2012.

1. ..eftersom vi har samma smak, vi gillar Rolex, Panerai och Bvlgari :lol: MEN idag jag testade en klocka vi båda gillar på NK ...

Jaeger-LeCoultre Master Ultra-Thin Moonphase 39mm, lika fet IRL som bilderna jag sett förut...

A Man's Man's Watch, This is a power watch to be worn with a power suit while making power moves...

2. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Den ultimata dressklockan! Grymt fin!

3. Kson

Kson Friends of KS

Vilken tavla! Är den vit eller ljusblå? Haha eller silver? Har svårt att se.. Vad ligger dom på? Finns den i guld?

4. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Finns i rose
    http://www.maxa.se/bilder/Jlcrose.jpg

5. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Riktigt stilig, man blir lite sugen!

6. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Fantastiskt fin, en sådan får jag gärna av tomten! :D

7. Egentligen allt man behöver eller?

8. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Nja åt minstonde en till vardagsklocka annars skulle jag nog bli tokig.
    Släng in en iwc mark xvi så är vi rätt nära.

9. David

David Bödeln

Såååå vacker! Har provat den på NK i Göteborg vid tre olika tillfällen, väntar på att planeterna ska rada upp sig i rätt mönster för att kunna slå till.

Snälla säg att du köpte den, har repat den litegrann och redan tröttnat på den! :evil:

10. Nej, men liite sugen är jag men den ligger utom räckhåll om man inte ska sälja av något...

Men som jag sa, den och en Sub är kanske tillräckligt och sedan avregga sig härifrån och skita i allt och bara vara nöjd, eller inte ;) ....

11. David

David Bödeln

Samma här, men jag har långt gångna planer på min första flipp för att få tag på den, offrar min YM så snart jag fått den servad. Orisen ryker också, till förmån för en Black Bay.

Precis, med den där bilden har du täckt in varje tänkbart realistiskt behov. (Men naturligtvis "behöver" man alltid minst en mer än man för tillfället har.)

Haha, räcker en av tre? Spencer kan kan intyga vilken. ;-)

12. ZQT

ZQT The Banker

Den kan man ju omöjligt inte gilla... :mrgreen:

13. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

De två och en Vintage Speedmaster kan vara en idealisk tre-klockor-samling...

14. David

David Bödeln

Du kan ha en poäng där. Speedmastern tilltalar mig egentligen inte, men jag kan inte komma på någon klocka som skulle passa bättre som nummer tre.

15. Den naturliga trean är en AP Diver...

16. David

David Bödeln

Då har man ingen kronograf, inget vintage och två dykare varav en inte ens är en riktig dykare. Köper't inte.

17. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Alldeles för stor överlapp med SubC:n...

Isåf får du ta som no3 en Tudor-flinga istf SubC:n, eller Denkes Val72 Heuer om Speedy inte faller i smaken! :D

18. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Riktigt jävla fin :eek:

19. David

David Bödeln

Fast både Sub och Speedy är svartvita, kanske borde Sub:en bytas mot en Pepsi? Den är ju nästan lika tålig och fixar vardagsstryk.

20. MEN, med APDn så har man har en på länk och på gummi och en på kroko, perfekt och dom passar in i dessa kategorier

Casual - SubC
    Dress - JlC
    Steeek - ADP

Funkis, javisst :)

Och när jag tänker efter så kan ADPn med fördel bytas ut mot min PAM112 på gummi, dvs jag behöver bara JlCn så är jag hemma, sedan får väl B&R agera svampklocka på landet....

21. leben

leben El Patrón

22. David

David Bödeln

23. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    min vän har den denna underbara JLC, fått pröva den några gånger och kan varmt rekommendera den!

24. Optimisten

Optimisten Stadsbo

Från:
    Är inte ute och seglar.
    Kom igen, lite ordning får det vara, nämn inte JLC (eller Rolex för den delen) i samma mening som Panerai och Bvlgari.
    http://www.network54.com/Forum/353391/t ... +to+emails

Certina, Tissot, Swatch och Flik Flak har bättre stamtavla än de där märkena.

25. Du är allt bra tråkig du...Panerai har egenutvecklade Toubilloner och 8-10 dagars verk, Rattapante osv...Bulgari har oxå egenutvecklade calibrar, Panerai har åtmisntånde aldrig såld quartz som JlC...

26. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Hallå, nu tycker jag vi gemensamt på detta forumet sjunger We shall overcome.

27. David

David Bödeln

28. point1

point1 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Otroligt fin, guldversionen också. Apropå JLC, så var jag och tittade på JLC Duomètre Sphérotourbillon häromdagen, vilket mästerverk :) Dock tog jag dessvärre inga bilder :(

29. Jaa, den väcker sjukt ha-begär....även fast jag inte gillar guld i nån större utstäckning så är rosén riktigt riktigt fin...

Mårtenssons ur Brookfield