• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att gifta sig och sedan mitt under smekmånaden få syn på henne...

Shadyboy

Cartier
Nej ok, så illa är det egentligen inte i verkligheten som rubriken beskriver! Men liknelsen funkar bättre än jag först trodde... Short story:
Gick och drömde i år flera år efter min graal. Hade lite korta romanser med andra under tiden men fick plötsligt möjligheten att satsa på tjejen i mina drömmar. Vill man prompt hålla liknelsen vid liv kan man säga att vi plötsligt blev singel samtidigt (men i verkligheten utanför liknelsen har det med byte av jobb att göra = utbetalning av gamla ej förbrukade semesterdagar från förra arbetsgivaren som plötsligt gav ett litet extra ekonomiskt tillskott... Min enda chans att köpa graalen alltså).
Kort och gott, vi gifte oss (läs jag köpte graalen) och väl hemma började smekmånaden. Ganska tidigt inser jag att jag omedvetet börjar placera henne lite på en piedestal. Hon får ofta stanna hemma istället osv. Kärleken kändes djupt förankrad i historien och det var ju "självklart att det var vi". Men mycket kanske pga mina tidigare drömmar och fantasier och kanske inte pga den där intensiva känslan som borde infinna sig när vi tillslut är ett par. Och så plötsligt ser jag henne... Tjejen som till en början på håll bara kändes som en supertrevlig, genuint vacker och relativt ovanlig typ av personlighet. Ända till det stora snedsteget inträffade... Jag provade henne (läs testade klockan på armen, inget andra associationer nu hörrni!). Kändes i hela magtrakten och hjärtat. Ont gjorde det nästan. Som en blandning av fjärilar i magen och en pungspark ungefär. Så nu står jag här... Nygift och mitt i smekmånaden men förälskad i en annan tjej. Vad gör man egentligen åt saken?! Och är jag den enda som råkat ut för detta? Ska man bita i det sura äpplet och skilja sig (sälja graalen) mitt under smekmånaden eller?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
För egen del finns inga keepers förutom arvegods och eventuella presenter.

Finns bara två val egentligen. Sälj din klocka och köp den andra eller spara ihop till nästa klocka och köp den när du har råd. När du har råd kommer du förmodligen ändå ha kärat ned dig i en annan klocka...
 

Shadyboy

Cartier
Hahaha! Men om det blir alltför bildtungt kanske klocksnack fastnar i erat familjefilter i datorn?! Och det vill ni ju väl inte? (Även om kanske andra i hushållet skulle uppskatta en sån funktion, om man har gemensam ekonomi t.ex) Men ok... hang on...

Graalen:
image.jpeg

Utmanaren:
image.jpg


Två helt olika personligheter som ni märker. Big Pilot vs Deep Sea Chrono från JLC. Dåliga bilder men de var de som låg närmast i tel.
 

Shadyboy

Cartier
Finns ju vissa ytterligare dimensioner. Dels går man ju back på graalen (även om den nya skönheten är billigare). Typ som att man vaskar en smekmånad ungefär. Men sedan kanske det är vettigt att bryta innan det blir barn? (läs hairlines och dings)
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Om båda inte är ett realistiskt alternativ så skulle jag säga JLC:n pga dess mångsidighet. Smälter in på ett bra sätt i de flesta miljöer.

Röstar för en snabb skilsmässa och sedan äkta en ny.
 

Shadyboy

Cartier
Då måste man ju fråga er präster... Om man gifter om sig, ska man göra det utomlands typ som i Las Vegas (chrono24) eller i svenska kyrkan (AD).

Edit: även de som ej är präster, men som är erfarna äktenskapare får ju svara.
 
Senast ändrad:

Shadyboy

Cartier
Hmm... ni var inte direkt svårövertalade. Ska jag tolka det som att den breda massan har talat och att ett partnerbyte är anbefallet? Och om man utöver ovanstående lite mer känslomässiga diskussioner går in på lite hårdare fakta... vad är det som gör att JLC är ett bättre val än IWC Big Pilot? Även om det inte ens går rent hypotetiskt att sätta känslor åsido. Allt är ju subjektivt i alla lägen men.... För och nackdelar med respektive modell och tillverkare?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hahaha! Men om det blir alltför bildtungt kanske klocksnack fastnar i erat familjefilter i datorn?! Och det vill ni ju väl inte? (Även om kanske andra i hushållet skulle uppskatta en sån funktion, om man har gemensam ekonomi t.ex) Men ok... hang on...

Graalen:
image.jpeg

Utmanaren:
image.jpg


Två helt olika personligheter som ni märker. Big Pilot vs Deep Sea Chrono från JLC. Dåliga bilder men de var de som låg närmast i tel.
Två helt olika ligor.
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp