• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att ha en relativt liten klocka på en större handled

Chrisse

Patek
2-Faktor
Varför bry sig om vad andra tycker.
Tycker du själv klockan sitter bra och ser ok ut, använd den.

Jag råkar gilla klockor runt 43-44 mm, men det är ju min personliga smak.
 

Barda

Cartier
easy rider skrev:
Ja, det är skitsnyggt.

img_1077_zps321d3890.jpg

Helvete, inga knogar ju!! Bebishand?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Bär vad man gillar, tycker 36mm kan se perfekt ut på även en större handled som en 47mm bjässe på en smalare.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
80talisten skrev:
Tack för svaren... Jo klockor under 40 mm börjar att komma tillbaka mer och mer. Angående stora klockor så finns det nog inget fulare med en klocka som ser ut att vara "lånad från sin pappa"

Jo du det finns något mycket fulare. Klocka som ser ut att vara lånad av sin mamma :lol:
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Re: Sv: Att ha en relativt liten klocka på en större handled

Jag tror att det, som någon skrev tidigare, hänger mycket på vad man är van vid. Jag har jättetunna handleder, ca 16,5 cm, och trodde det skulle vara lätt att gå ner från 42mm till 36mm. Ändå är jag inte riktigt vän med Datejustens storlek på min arm. Nu är det bara dag två jag bär den så jag tror jag kommer att vänja mig.
 
Topp