• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att handla hos AD

Bodén

Panerai
Godkväll Vänner!

Jag älskar klockor lika mycket som gemene tokstolle här på KS, men vad som kanske skiljer mig från många av er andra är att jag aldrig har handlat klocka av AD. Nu är det dock dags för ändring, ett besök är inplanerat hos forumets frekvent besökta sponsorbutik i Huvudstaden.

Knegare och förtappad smålänning som jag är så har jag givetvis ett par frågor.

1. Anses det som god sed att testa ett antal fina klockor trots att man redan vet vilken man kommer lämna butiken med? Och är det då bäst att säga det från början?

2. Går man därifrån med skyltexemplaret som man provar, eller får man ett "orört" ur?

Är medveten om att det är fånigt att tänka på sånt här, men har vissa sociala störningar och omänskliga kontrollbehov som kräver lite förhandsinfo. Och vilken plats på internet sitter inne på mer kunskap än KS? :) Berätta gärna om upplevelser ni haft hos AD genom åren!
 
Har endast gjort ett AD-köp och vet inte vilka regler som finns (om det finns några)
Dock anser jag att om man köper ett dyrt ur är det självklart att man ska ha god service och kunna ta tid i anspråk. Mao borde du få prova klockor i godan ro...
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Godkväll Vänner!

Jag älskar klockor lika mycket som gemene tokstolle här på KS, men vad som kanske skiljer mig från många av er andra är att jag aldrig har handlat klocka av AD. Nu är det dock dags för ändring, ett besök är inplanerat hos forumets frekvent besökta sponsorbutik i Huvudstaden.

Knegare och förtappad smålänning som jag är så har jag givetvis ett par frågor.

1. Anses det som god sed att testa ett antal fina klockor trots att man redan vet vilken man kommer lämna butiken med? Och är det då bäst att säga det från början?

2. Går man därifrån med skyltexemplaret som man provar, eller får man ett "orört" ur?

Är medveten om att det är fånigt att tänka på sånt här, men har vissa sociala störningar och omänskliga kontrollbehov som kräver lite förhandsinfo. Och vilken plats på internet sitter inne på mer kunskap än KS? :) Berätta gärna om upplevelser ni haft hos AD genom åren!

Bjud Spencer66 på lunch så ordnar det sig nog :)
 

paradis

Audemars
Jag skulle börja med att prova klockan som du tänker köpa. Om du är nöjd, då skulle jag säga till säljaren, att jag köper den klocka nu ,men skulle gärna vilja titta på några andra. Då vet säljaren att han/hon har redan sålt klocka, ock kan nu lugnt visa dig allt annat.Klart att om du vill ,ska du titta på andra klockor eller modeller. Det är mycket det som gör att man köper,man tittat, känner, vrider, vänder, fantiserar lite, ock så småningom köper. Du får också en helt NY klocka med dig hem. Dom har prov ex.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vill du prova annat så är det ju bara säga att du har bestämt dig för att gå därifrån med en ***, men undrar om de har något liknande alternativ man bör ta i beaktande.
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Du är kund-du bestämmer. Prova de du önskar och vill du ha ett orört ex så får dem ordna det :) Får man fråga vilken klocka du planerar att köpa?
 

cab

Audemars
2-Faktor
1. Anses det som god sed att testa ett antal fina klockor trots att man redan vet vilken man kommer lämna butiken med? Och är det då bäst att säga det från början?

:wideyed:

Har du redan bestämt dig så varför skulle du behöva testa något du inte vill? Du provsitter ju inte en Volvo om du redan bestämt dig att köpa en Saab. En säljares dröm är ju att du går in och säger direkt jag tar den! (utan att pruta) :)

Lycka till och grattis i förskott alltid lite speciellt att köpa sin första "ny i butik".
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Säg som det är: "Jag är här för att köpa en..., men vill gärna passa på att prova... "

Skyltex kan vara mer prutbara. Be annars om ett orört ex.

Jag brukar f ö alltid tacka för titten och tar ofta i hand, särskilt när jag fått mycket service och kanske inte ens har köpt ngt. Ibland säger jag det direkt, att jag bara vill se på något.

Lycka till. Passa på att ha kul!

A
 
jBKiuBL.jpg
 

Edin

Panerai
Ärlighet varar längst säger man ju.
Jag har själv "enbart" köpt två klockor hos AD och gick mer eller mindre pang på rödbetan och så blev det väll lite prat om pris. Dock frågade jag om jag fick titta lite på några andra klockor jag var nyfiken på och det var inga som helst problem med det. Första gången fick både jag och mor som var med kaffe under tiden. Inget bubbel dock men baren kanske inte öppnar förens fem..?
 
Topp