• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att införskaffa en årsklocka (del V av V) – pricken över i:et!

Är David dum i huvudet?


  • Totala väljare
    49

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Med tanke på att du räddat den gamla tavlan lägger jag min röst på att du endast är en aning dum i huvudet :)

Blev ett bra resultat och jag förstår hur du funkar!
 

Johan M

Cartier
Klart att det fortfarande är en årsklocka. Byte av delar är något många klockor får uppleva och är en del av deras historia.
 

jabla

Sarlacc
jabla skrev: ↑
Snyggt jobbat, var hittade du ändlänkarna?

Etur på TRF. Jag har tidigare köpt till 16610, Sub-C, 1675 och Daytona som jag tänkte använda för experiment med olika poleringar och borstningar. Jag tror inte det blir av, så de åker nog upp på K&S strax för 540 kr/par inklusive frakt om du är intresserad.

Jag köper gärna de till 16610 och Daytonan. Har skickat PM.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Har läst om trådarna. Tycker du gör rätt. Pricken över i:et blir att låta killarna på ABC watchwerks i Los Angeles göra boetten perfekt och till nyskick. Komplettera med en fräsch uppsättning vridringsinlägg, samt såväl Oyster- som Jubilelänk och du har en up to date set up som har väldigt många klassiska designelement. Och i en paketeringsom tål lika mycket som vilket modernt ur som helst.

Skulle kunna tänka mig ett liknande projekt. Hmmm... Vad ska jag välja...:)

A
 

Wi

NLA
2-Faktor
Tackar för att du lagt ner tid på detta =) Riktigt kul koncept.
Klockan är jättefin...Men bort me de där endlinksen till lädret..Bort nu ;)

Btw är det 16mm bredd på rolex-spännet?
 

Boris Balkan

Fark you!
Kul resa du låtit oss följa med på David. Jag tycker att du har gjort helrätt. Dessutom verkar Rolex egen policy vara att riva ut allt slitet vid fullservice om inga andra instruktioner ges. Känns sunt tycker jag. Patina kan vara trevligt men mögel bara för att behålla värde eller stå inlåst i ett skåp är inget jag känner för.

Hoppas vi får se mer snart. :)
 
Topp