• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att införskaffa en årsklocka, ett KS-epos i fem delar (I av V)

David

Bödeln
Under min dagens-vecka för strax över ett år sedan lovade jag att återkomma i ärendet årsklocka.

Nu är det dags.

Min jakt började för ungefär fyra år sedan. Jakten innehöll de tre vanliga faserna, research av själva klockan, att skapa en uppfattning om prisläget och slutligen att hitta rätt exemplar till rätt pris.

Jag saknade en GMT i lådan. Mitt födelseår begränsade mig till 1675 vilket passade mig utmärkt, eftersom jag aldrig riktigt kommit överens med moderna enfärgade GMT. Jakten som sådan var inte särskilt spännande, men var i vanlig ordning var väldigt tidskrävande.

När jag väl hade bestämt mig var Jacek i San Francisco extremt tålmodig och hjälpsam, och lyckades till slut få fram ett exemplar i ett skick jag kunde acceptera till ett pris jag nästan kunde acceptera.

131111-YW-S1.jpg


131111-YW-S2.jpg


131111-YW-S3.jpg


Klappat och klart? Knappast!

Fortsättning följer i del II av V.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Spännande, med tanke på att du är ju inte så lastgammal som en annan, väntar vi en smula otåligt.
 

JayJay

Rolex
Så, då har jag läst första delen. Fram med nästa del bums! Det är ett annat millenium nu än när den där klockan tillverkades... Folk orkar inte vänta längre.
 
Topp