• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att köpa en Bezel till 1675?

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Skillnad på bezel och insert.

Jag gillar inte när bara det röda har blivit blekt.

Men ja, det finns fake. Vet inte vad ett fakeinsert kostar, dock. ;)
 

jabla

Sarlacc
Den på Ebay är för dyr, vänta in bättre objekt och njut av klockan ett tag, man behöver inte flera förrän känslan har lagt sig lite.
 

Sond

Patek
En tanke med en GMT är just det roliga i att kunna byta insert. Ser framför mig det bleka som följer med, ett med lite mer klara färger och ett halvblekt svart.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag letar samma... Har två; ett där det röda är jätteblekt å ett fräscht. Vill oxå ha "mittemellan" med hyfsad jämn blekning på det blåa oxå. (Jo, Pepsi är jag ute efter). Men det är svårt att hitta. Blå å röd bleks ju j-ligt olika vid samma förutsättningar...

Som sagt; dom är löjligt dyra å jag antar att risken att bli blåst är rätt överhängande.

Lycka till!
 

Sond

Patek
Lite som en kalv på grönbete så hade jag trott att det skulle vara dyrt... Men kanske inte sååå dyrt....
 

Zeta

Omega
Bumpar denna urgamla tråd - går det att, via AD, köpa insert till 1675/16750 eller har de utgått och förpassar oss till andrahandsmarknadens mörker?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Bumpar denna urgamla tråd - går det att, via AD, köpa insert till 1675/16750 eller har de utgått och förpassar oss till andrahandsmarknadens mörker?
Det finns hos serviceställen. Det är dock servicedelar. De kan ev kräva att man bara byter då de inte säljer delar löst. Vissa försöker kringgå det genom att plocka bort insertet innan de går till AD och säga att de tappat bort det.
 

Zeta

Omega
Det finns hos serviceställen. Det är dock servicedelar. De kan ev kräva att man bara byter då de inte säljer delar löst. Vissa försöker kringgå det genom att plocka bort insertet innan de går till AD och säga att de tappat bort det.

Tack. Förutom att delarna är nya (och tavlor har luminova) är det någon annan skillnad på servicedelar?
 
Topp