• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att lägga mycket pengar på ett ur?

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag gillar den inställningen! Sen är min plan att inte flippa klockan utan att den ska gå vidare i eventuell familj sen! Den planen kanske går åt helvete dock.. :D

Önskar bara jag tillämpade den själv när det fanns utrymme i budgeten för större köp ;) Men jag har hellre en lättsåld klocka än pengarna liggandes :)
 
En dyr (från person till person) klocka är en lyxvara. En dyr klocka är pragmatiskt sett något onödigt, därav lyxvara. Något dyrt som egentligen inte ät nödvändigt..
Min åsikt är att detta köper man om man har dom pengarna, annars inte. Inte med lånade pengar eller levandes på nudlar.

Sen tycker jag materiella saker inte ger lycka. Det ger en tillfällig glädje i livet när man skaffat dom, men inte bestående lycka. Dom som lever för att flippa sitt ur för ett annat finare, bättre, kommer förr eller senare bli besvikna.
Hemligheten är att krydda livet med materiella ting som man kryddar maten; med måtta.

Så: grattis till en fin SMP, jag har en liknande svart. Försöker vara nöjd med den och inte hela tiden snegla på annat. Förnöjsamhet är en konst!
 
Topp