• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att välja Panerai...

Onelund

Rolex
Kanske fel tråd men testar :) vart köpet man lättast en Panerai ifrån? Kollat en del via chrono24 och där finns det mkt att välja mellan men är det säkert? Nymans som nämns tidigare verkar inte ha så stort utbud så om jag vill testa en IRL måste jag då åka utomlands verkar det som eller? Vart rekommenderar ni då att man gör ett besök? Tack på förhand!


Sent from my iPhone using Tapatalk



finetime.dk brukar ha några hemma, testa annars att gå på en KlocksnackGtG ibland finns de en del med pannor med,

bor du i Småland kan du dra iväg ett PM, har 3 Pam ftf som du kan få klämma på
 

egbert

Panerai
På radiomir har du en bygle som bandet sitter i, denna låses fast i boetten mha skruvar

SrlgCCK.jpg




På luminor gängas bandstiftet in från ena sidan

4LHUWow.jpg



Alternativt låses fast med en lite tryckknapp på indersidan (ex PAM243)
fQ81jlJ.jpg
Fantastiskt bra svar, tusen tack.
 

David

Bödeln
Jag har länge varit sugen på en Panna, en till att börja med iaf. När jag såg 311 i verkligheten i skyltfönstret på Nymans kunde jag knappt gå därifrån, jäklar vilken vacker klocka!

Just 311 är ju en av två Panerai-modeller som är värd att ha, och det ligger faktiskt ett sjukt prisvärt exemplar på K&S nu. ;-)
 

Kim

Panerai
Tack för en grym Guide.
Vad tycker ni experter om att ha logga eller inte på urtavlan?
Har börjat snö in på Panerai nu, mest åt 005 och 111....
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Mycket välskrivet masterkiller och mycket matnyttig inofrmation o tråden!
Har någon av er koll på vilka destro-varianter av Panerai som finns?
PAM219, PAM557 och PAM559 har jag koll på, finns det fler?
Panerai-PAM-557.jpg
 

egbert

Panerai
Någon som vet om det finns en "konfigurator" för att hitta rätt bland modeller och specs?
Eller i enklaste form en tabell med modellerna som rader och specs som kolumner (boett, diameter, tavla, komplikationer, etc.)?
Har inte plöjt alla trådar, så "bare with me" om det skulle ha avhandlats tidigare...
 

Onelund

Rolex
Mmm, har sett den men tycker inte att den ger nån överblick. Finns liknande på andra fan sites, konstigt dock att ingen har lyckats skapa en redig tabell...
Såg nu att det finns en fin konfigurator på panerai.com, "Find your Panerai" så ska det se ut! Dock är den bara för current models.



Jo jag vet

Men om du har någorlunda knas på vad du är på jakt efter tycker jag den funkar.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Någon som vet om det finns en "konfigurator" för att hitta rätt bland modeller och specs?
Eller i enklaste form en tabell med modellerna som rader och specs som kolumner (boett, diameter, tavla, komplikationer, etc.)?
Har inte plöjt alla trådar, så "bare with me" om det skulle ha avhandlats tidigare...

Sweet, där satt den, grym ju! Tack! Är det här forumet bäst eller??

Edit: dock verkar den inte vara heltäckande... Listar bara en modell som 42 mm.

Ladda ner den tunga katalogen Officine Panerai Catalogue från iTunes om du söker nya modeller.
 

Kim

Panerai
Är i Florens, var och kollade i den riktiga Panerai butiken :). Pam111 var 2000:- billigare än Nymans, Pam510 var 200:- billigare. Då kan man väl lika bra köpa på hemmaplan?! Trodde de skulle vara större skillnad.
 
Till gruppen/tråden vill jag bara säga att klivet in i Pameraivärlden, via en nätt pam392 (Luminor Marina) var en av de bästa köp jag gjort - underbar klocka helt enkelt. Glädje på ett nytt sätt!
c05c9ad942ab36724d8aa5f6bd03cf47.jpg



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Topp