• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att välja Panerai...

Pilot

Panerai
2-Faktor
Jag e också grymt sugen på att testa en Panerai!
får bara en känsla av att jag kommer att tycka att den är för stor!?

hur sitter den på armen, ni som vet?

har idag klockor mellan 40-42!
Men även en plopp 600, som jag inte upplever som för stor, men min IWC 3777 fick lämna med sina 44mm :banghead: !
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Sitter perfekt. Njuter och är nöjd varje dag. Stort är vackert.
 

Bilagor

  • IMG_3973.JPG
    IMG_3973.JPG
    116.8 KB · Visningar: 179
44:eek:rna upplevs för stora på mig men så har jag också handleder som smickrande skulle kallas feminina. Sitter fortfarande bra men det går bara inte estetiskt. Därför fick jag gå ner ett snäpp i millimetrar och voila! Sitter som en smäck:
image.jpg
 

Mats H

Breitling
Riktigt bra länk, nu vet man allt om Panerai. Blir sugen men det verkar kosta lite att bli med en panna...Vet någon varför Ferrari-modellerna är billigare? Kanske en nybörjarfråga men är lite nyfiken på om det skiljer sig på urverk och kvallité.
 

RosaCasio

Cartier
Var igår inne i Panerais Madridbutik. Väldigt trevlig och hjälpsam personal. Har ni svårt att hitta er klocka på hemmaplan så sa dem att de gärna skickar.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Var igår inne i Panerais Madridbutik. Väldigt trevlig och hjälpsam personal. Har ni svårt att hitta er klocka på hemmaplan så sa dem att de gärna skickar.
Tack! Intressant att få veta att det finns en Paneraibutik i Madrid. Var ligger den? Jag var i Madrid i somras och hittade bara en stor Rolexbutik som låg längs Calle gran via. Jag måste åka dit igen, då jag nu missat något så väsentligt. Tack för tipset! Madrid är en roligare stad än Barcelona, tycker jag.
 

RosaCasio

Cartier
Tack! Intressant att få veta att det finns en Paneraibutik i Madrid. Var ligger den? Jag var i Madrid i somras och hittade bara en stor Rolexbutik som låg längs Calle gran via. Jag måste åka dit igen, då jag nu missat något så väsentligt. Tack för tipset! Madrid är en roligare stad än Barcelona, tycker jag.

Panerai har faktiskt två egna butiker i Madrid. Den största (som inte är speciellt stor) ligger på Calle de José ortega y Gasset. Det var den jag var inne på. Samma gata har rolex omega Cartier egna butiker samt klockbutiker som har flera olika märken. Det är absolut lyxgatan i Madrid även för kläder ( dior Chanel Prada Lv osv) . I stort var området Salamanca stället för lite dyrare leverne.
Den andra Panerai butiken låg i köpcentret cortes de ingles vid stationen Nuevos ministerios. Tänk KADEWE i Berlin eller NK Stockholm.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Panerai har faktiskt två egna butiker i Madrid. Den största (som inte är speciellt stor) ligger på Calle de José ortega y Gasset. Det var den jag var inne på. Samma gata har rolex omega Cartier egna butiker samt klockbutiker som har flera olika märken. Det är absolut lyxgatan i Madrid även för kläder ( dior Chanel Prada Lv osv) . I stort var området Salamanca stället för lite dyrare leverne.
Den andra Panerai butiken låg i köpcentret cortes de ingles vid stationen Nuevos ministerios. Tänk KADEWE i Berlin eller NK Stockholm.

Jag bodde i Chueca som var lite mer konstnärskvarter. Stadsdelen Salamanca sökte jag inte efter, men jag hittade till Pradomuséet men missade, trots en heldag Guernica. Men nu var det Panerai vi skulle prata om. Jag tittade på Submersible 47 mm PAM305 i Frankfurt nyligen i den största klockaffär jag sett. Med Europeiska valutabanken i grannkvarteren finns det säkert en kundkrets som kan betala. Priserna låg högre än i Sverige. T ex kostade en Rolex Explorer1 55000 SEK i Frankfurt. I Sverige blev jag erbjuden att köpa en för 42000 SEK. Varför åka utomlands för att köpa en klocka, tänker jag. Det är bara att vänta in den sista dagen i en dålig försäljningsmånad.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Är det någon som har bra koll på Panerais klockor för vänsterhänta, de sk. left-handed? Det verkar som att det bara Panerai som återkommande släpper nya modeller år efter år. Jag har läst mig till att det kommer ifrån Panerais historik, att dykarna hade andra instrument på väster handled och därför skapades detta behov som sedan fortsatt genom hela produktionshistorien. Är det någon som kan mer om de left-handed? Hur stor är efterfrågan? Betingar de ett högre/lägre pris p.g.a. efterfrågan/brist på efterfrågan? Jag tycker det är en enkel diskret detalj, detta att bära en klocka på höger arm som faktiskt är gjord att sitta på höger arm. Vad tycker ni andra om dessa klockor? Nu är jag lite orolig för att jag ska få en tillsägelse, kanske borde jag startat en ny tråd istället? Jag tar risken och lär av utfallet av den.
pam_front.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Aldrig får man vara riktigt glad. Jag har samma problem själv. Alltid är det något som fattas eller är för mycket. Den perfekta klockan kanske inte finns? Radomir är kanske den perfekta. Har du kollat den modellen?
 

Evert

Omega
Aldrig får man vara riktigt glad. Jag har samma problem själv. Alltid är det något som fattas eller är för mycket. Den perfekta klockan kanske inte finns? Radomir är kanske den perfekta. Har du kollat den modellen?

Nej, det är väl så. Är fruktansvärt svag för 112:an men var mest nyfiken på om samma specar fanns med datum. Det jag gillar mest med den är iofs att den är så ren och det blir såklart en annan grej med datum.

Tycker kronskyddet på Luminor är bland det hetaste som konstruerats på en klocka så Radiomir går bort som det känns nu. Tyvärr.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nej, det är väl så. Är fruktansvärt svag för 112:an men var mest nyfiken på om samma specar fanns med datum. Det jag gillar mest med den är iofs att den är så ren och det blir såklart en annan grej med datum.

Tycker kronskyddet på Luminor är bland det hetaste som konstruerats på en klocka så Radiomir går bort som det känns nu. Tyvärr.
PAM00219 är mitt hetaste, men vill ha sekund och datum. Det man vill ha finns inte. Lycka till hursomhelst.
 

Igge

Panerai
Hur är det med dykarna, typ PAM24 & PAM25? Tycker personligen att dom är coola men verkar inte vara speciellt populära. Någon som har erfarenhet av dessa ref?
 
Topp