• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att välja Submariner

Compiss

Patek
2-Faktor
IMG_8862.JPG


116610LV samt 116613LB är mina favoriter då det är kul med lite färg på en Submariner
Grym låda och innehåll!
 

Amund

Omega
Vansinnet fortsätter.. Ju mer jag tittar och läser ju mer osäker blir jag :)
Har sneglat lite på 16613 och 116613. Någon som vet när maxiboetten kom, antar att det var första 116613?
Ni som har dessa hur anväder ni dom, är den lika mångsidig som 114060 eller blir den för iögonfallande för vardagsrum?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Vansinnet fortsätter.. Ju mer jag tittar och läser ju mer osäker blir jag :)
Har sneglat lite på 16613 och 116613. Någon som vet när maxiboetten kom, antar att det var första 116613?
Ni som har dessa hur anväder ni dom, är den lika mångsidig som 114060 eller blir den för iögonfallande för vardagsrum?
Jag kom inte överens med 116613. I mitt tycke är den väldigt svårburen, till och med svårare än Hulken.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
@Amund
Jag hade valt 116600 alla dagar i veckan. Roligare boett och allmänt snyggare samt i alla fall lite ovanligare. Tyvärr ser du problemet med brist på AR på bilden ovan, rätt irriterande.
Mycket hänger på fotografen i fråga, i det här fallet, mig.
Tyvärr ingen toppfotograf!:(
Men visst hade det varit bra med AR...
 

Amund

Omega
Autocorrect ändrade "vardagsbruk" till "vardagsrum" i tidigare inlägg, sorry.
Jag gillar verkligen dom breda bandhornen och de kraftiga kronskydden på nyare modeller och GS i blått tycker jag är riktigt läcker! Men tänker att den kanske blir svårburen annat än lediga sommardagar?

116600 är också härlig men jag har liiite svårt för datum utan bubbla, tycker datumhålet blir för diskret. Ifall det hade haft samma storlek och placering som sifferindexet, då tror jag det hade varit jättesnyggt, men nu stör dig mig lite :)

Tack för bilderna alla, hjälper massor att se dessa!

@yonsson För en som inte kan, vad är AR? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Amund
AR = antireflexbehandling (av glaset). Rolex är en av ytterst få tillverkare som inte har det på sina safirglas vilket gör att klickorna blir svåravlästa i de flesta vinklar.
 
Topp