• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att vara OWG, JLC Reverso

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Efter att ha lämnar in två klockor på service och lagt min DD på hyllan, har jag använt JLC Reverso. Jag tänkte prova på att vara OWG i en månad. :)

lm8tGiO.jpg


Första intrycket av Reverson var, oj va liten den känns. Antagligen för att jag aldrig haft ett rektangulärt ur tidigare samt bara äger sportklockor. Andra funderingen var, kan detta vara en klocka som används varje dag?

Efter någon dag blev jag van vid designen och klockan kändes kanon. Perfekt storlek för en dressklocka som är sportig. Proportionerna mellan höjd och bredd är verkligen bra. Tavlan är harmoniskt, sekundvisarens placering kl6 gör att det är lätt att läsa av tiden.

Att använda en reverso varje dag.
Många på jobbet har uppmärksammat att jag har haft en ny klocka. Faktiskt första gången kollegor frågar nyfiket om vad är det för klocka. Tycker historien om hästpolo och vända på klockan är rolig och ofta skrattar lite lätt.
Att använda klockan på kontoret funkar fint, passar till de flesta typer av situationer samt klädsel. Vi har ledig klädsel på jobbet och kavaj på kundmöten.
Första problemen med att vara OWG kommer när jag är hemma eller på helgerna. Aldrig tidigare har jag fått ta av mig en klocka så mycket. Ej vattentät klocka +småbarn och hushållsarbete är ingen bra kombination.
Greja i trädgård är inte heller jättesmart att göra.

Blöjbyte :)
5c9pufd.jpg


Att vara OWG.
Aldrig igen, man tröttnar på att ta på sig samma klocka varje dag och ibland inte någon klocka alls, pga vad som man ska göra.

Sammanfattning.
JLC Reverso är helt klart en kanonklocka. Kanske inte en klocka man skall ha varje dag, men som komplement i samlingen!
Om du inte har provat/ägt en så rekommenderar jag att göra det. Du kommer inte bli besviken :)


För mer info om Reverso, läs dagens klocka av Whedda
https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-whedda-tisdag-v-20.23930/

Äntligen fredag!
Ha en bra helg

5OKfrVU.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag har en motsvarande klocka i Zenithen. Den är dock vattentät till 50m men jag blöter ogärna ner den pga läderbandet (struts). Men det är skönt att veta att den grejar vatten ut i fall, jag har också barn i blöjåldern och annars van vid vattentäta sportur.
Nej, jag kan inte tänka mig att bli en OWG.
image.jpg
 

KMS

Rolex
Äntligen nån som säger som det är! OWG suger!:)
Räknar iskallt med att detta är dödsstöten för alla OWG trådar...:)
 
  • Like
Reactions: ssl

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Är sugen på en DD på läder, men kanske skulle man prova en reverso istället. Har ju iofs en gammal Memovox som känns ganska ömtålig. Antar att du föredrar DDn?
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag ville prova att vara OWG :)
Nice try though:)
Tror det är svårt att gå från "vanan" att ha en uppsättning klockor att välja mellan beroende på tillfälle till endast en klocka..
Om jag skulle ge mig på att bli OWG skulle det bli med en klocka jag kan bära jämnt, tänk dressig sportklocka.

OWG.. jag är skeptisk? ;)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Nice try though:)
Tror det är svårt att gå från "vanan" att ha en uppsättning klockor att välja mellan beroende på tillfälle till endast en klocka..
Om jag skulle ge mig på att bli OWG skulle det bli med en klocka jag kan bära jämnt, tänk dressig sportklocka.

OWG.. jag är skeptisk? ;)
Dressig sportklocka = royal oak
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Är sugen på en DD på läder, men kanske skulle man prova en reverso istället. Har ju iofs en gammal Memovox som känns ganska ömtålig. Antar att du föredrar DDn?
En DD har bredare användningsområde enligt mig.

Dressig sportklocka = royal oak
Den skulle jag vilja prova i en månad :)
Problemet är väl att urverket är känsliga på dom. Känns som om jag skulle behöva ta av mig den ganska ofta. Lite samma problem som med Reverson.
 

Kakob

Cartier
Instämmer, min reverso GT är lätt favorit, men tror inte så hade varit fallet om det inte funnits en tåligare sportstålis som avlastade den ibland... ;)
 
Topp