Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Audemars Piguet 15710ST.OO.A002CA.01

Diskussion i 'Diskussion' startad av M021, 13 december 2015.

1. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Missat helt. Bara jag som står kvar på perrongen medan alla andra hoppat på tåget?
    Detta var en av grejerna jag saknade då jag ägde den tidigare modellen, 15703st. Men såg det av en slump såhär på kvisten. När hände det här? Har det uppmärksammats här på forumet? Antar att det hände i skymundan av den vita urtavlan..

AP Divern har gått och blivit med glasbakboett som de carbon modellerna.
    Skärmavbild 2015-12-13 kl. 23.16.27.png

David Eriksson gillar detta.
  2. Oscaro

Oscaro Biskop

Som jag förstått det så var ju baksidan en av de största förändringar när modellen uppdaterades. Även avsaknaden av "wet dial". Personligen gillar jag 15703 bättre, snyggare urtavla och tycker att genomskinlig baksida blir snyggast på manuella.

3. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Presenterades på SIHH i början av 2015, så visst är det en ganska ny historia. Mycket riktigt baksida i safirglas, utöver att 15710 som nämnts ovan finns tillgänglig även med vit tavla. Safirglasbaksidan medför 0,2 mm tillägg i tjocklek, till 14,1 mm. Tror inte det finns några andra skillnader jämfört med 15703.
    Är faktiskt AP Divern jag nu har mitt sikte inställt på. Den är rätt bitig, men jävlar vad den suttit bra på mig när jag provat! :)

4. Timpa

Timpa Torpare

Riktigt jävla stiligt alltså!

5. Stenbeck

Stenbeck Torpare

Sjukt snyggt!

6. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Osexigt litet urverk i den boetten :p, resten av utrymmet kan man väl gömma sin stash i antar jag ;)

Mårtenssons ur Brookfield