• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet - bra skit?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
vaniljglass skrev:
Aurum skrev:
Finns en del trevliga APor men de flesta blir för stora då folk stirrar sig blinda på boettdiametern. Hade en 36 mm som var lite för stor, men fin var den allt! Så bra skit men se upp med storleken.

http://i299.photobucket.com/albums/mm29 ... CN0898.jpg

Haha, är 36an för stor alltså? Jobbigt!

Förstår dock vad du menar, med att folk stirrar sig blinda på boettdiametern. Lug to lug måttet är viktigare.
Hehe, yes det var den. När man såg på vinkeln från boettinfästningens vinkel och till första länkbiten var den för stor. Skulle vilja testa kvartsvarianten i 33 mm, tror den blir perfekt. Väntar förövrigt på den dagen då jag tycker en 39 mm RO ser för liten ut på någon. Personlig smak men min är bäst... :D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Aurum skrev:
vaniljglass skrev:
Aurum skrev:
Finns en del trevliga APor men de flesta blir för stora då folk stirrar sig blinda på boettdiametern. Hade en 36 mm som var lite för stor, men fin var den allt! Så bra skit men se upp med storleken.

http://i299.photobucket.com/albums/mm29 ... CN0898.jpg

Haha, är 36an för stor alltså? Jobbigt!

Förstår dock vad du menar, med att folk stirrar sig blinda på boettdiametern. Lug to lug måttet är viktigare.
Hehe, yes det var den. När man såg på vinkeln från boettinfästningens vinkel och till första länkbiten var den för stor. Skulle vilja testa kvartsvarianten i 33 mm, tror den blir perfekt. Väntar förövrigt på den dagen då jag tycker en 39 mm RO ser för liten ut på någon. Personlig smak men min är bäst... :D

Ytterst subjektivt ämne som du säger. Vågar dock påstå, att om man utgår från ditt wristshot, så är du nog bra ensam om att tycka att den är för stor! I mitt tycke sitter den som ett smäck!
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Audemars Piguet - bra skit?

vaniljglass skrev:
Aurum skrev:
vaniljglass skrev:
Aurum skrev:
Finns en del trevliga APor men de flesta blir för stora då folk stirrar sig blinda på boettdiametern. Hade en 36 mm som var lite för stor, men fin var den allt! Så bra skit men se upp med storleken.

http://i299.photobucket.com/albums/mm29 ... CN0898.jpg

Haha, är 36an för stor alltså? Jobbigt!

Förstår dock vad du menar, med att folk stirrar sig blinda på boettdiametern. Lug to lug måttet är viktigare.
Hehe, yes det var den. När man såg på vinkeln från boettinfästningens vinkel och till första länkbiten var den för stor. Skulle vilja testa kvartsvarianten i 33 mm, tror den blir perfekt. Väntar förövrigt på den dagen då jag tycker en 39 mm RO ser för liten ut på någon. Personlig smak men min är bäst... :D

Ytterst subjektivt ämne som du säger. Vågar dock påstå, att om man utgår från ditt wristshot, så är du nog bra ensam om att tycka att den är för stor! I mitt tycke sitter den som ett smäck!
Håller med Aurum smakmässigt, men vi är nog få. RO ser oftast för stora ut. Men smaksak som sagt.
 
Topp