• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Audemars Piguet Royal Oak 14790ST (116710BLNR byte) *BILDBUMP LÄNGST NED*

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Hallå! Dags att låta min pärla gå vidare. Den klocka som jag har varit absolut mest nöjd med men det är dags för nya tider.

Klockan är daterad till 2004 och kommer med originalbox men utan certifikat. Ingen känd servicehistorik men klockan går fint utan anmärkelse. Ny originalkrona, kronaxel samt packning från 2014-09 då den fick en lättare uppfräschning på Nymans i västerås.

Klockan har fina former kvar, mycket material och mäter 37mm. Klockan har varit använd dagligen och har självklart en hel del swrils och andra märken, främst på länken men även ett liten lättare märke kl 13 på glasringen. Finns två lättare nagg på glasringen kl 13.05 och 17.38. Glas, vitguldsskruvar, visare och tavla är helt intakta. Jag har valt att inte polera denna eftersom den har använts dagligen.

Detta är modellen med långa index, modernare "Audemars Piguet"-typsnittet på tavlan samt det "senare" låset. Mycket eftertraktad modell som sitter som gjutet på handleden tack vare sin tunna profil. Jag har 16.5 cm handleder och det medföljer 2 extra länkbitar som ger ytterligare 1.4 cm ca.

Klockan finns i Stockholm och säljs F2F eller skickas med postens värdefrakt.

Ingen retur förutom om klockan inte skulle fungera vid ankomst eller om klockan inte är en äkta Audemars Piguet.

Pris: 65.000:-
Bytesobjekt: Endast sportrolex och då främst 116710BLNR alt. 1680/5513/1675

Referenser finns här: https://klocksnack.se/threads/tomasbc.10429/

Förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen oavsett anledning.

hiRLzLS.jpg

d9EyGwX.jpg

pYhjcTu.jpg

jrctbe6.jpg

IARYWqW.jpg

HuOeHn5.jpg

jnry5tv.jpg


Lite extrabilder. Vissa äldre än andra, skicket är inte nämnvvärt förändrat, men se bilderna som inspiration :)

3376F4C4-6157-4B9B-AEEF-3E51F667CCBC_zps9w4wsg1q.jpg

uDCWZH1.jpg[

photo1_zps354e5c0f.jpg

EGcHUYA.jpg

wTVJPy6.jpg
 
Senast ändrad:
Topp