• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Royal Oak, en "rolig" historia!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grym story! Tack för att du tog dig tiden. Jag dreglar alltid över dina handsk-bilder. Tycker den ser grym ut i sitt opolerade skick. Historien om AP-gubben hade jag hört innan, men inte allt meck med budgivning och service. Det är sådant som skapar ett riktigt starkt band till en klocka.

Skönt att historien slutade lyckligt!
 

Oddset

Cartier
Kul läsning!

Nu är bara frågan vilken RO man ska ställa in siktet på...är det bara 15300 som har den tjockare länken?
 

Apansson

Torpare
Vilken jävla story. Samt vilket sjukt flyt! Riktigt underbar historia, den där är ju något du ska behålla livet ut! Frugan din har rätt, det är fan en av världens snyggaste klockor det där.
 

Simpatico

Rolex
Tusen tack för ditt inlägg, välskrivit och med ett lyckligt slut.
Riktigt skön historia till klockan och det är ju ett bra minne att bygga vidare på.
Instämmer med övriga här, skippa polering och sälj aldrig.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Sweet. Visste inte att du fått den så billigt, när jag klämde på den på förra årets klockkvalité. Smågalen historia!
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Lika underhållande som när du berätta historian om denna på ettårsfesten! Tack för mycket god läsning! :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kul läsning!

Nu är bara frågan vilken RO man ska ställa in siktet på...är det bara 15300 som har den tjockare länken?
Tack!
Ja 15300 och nya 15400 (41mm) har en tjockare länk. Jag tror även RO Chronograph och givetvis Offshoren har kraftigare länk än tunna Jumbon.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Det växer inte mossa på den sten som rullar... Jäklar vad du ligger i! Kul att få hela historien och åter grattis till fyndet:)
 

Jibe

Cartier
Haha, vilken historia. Tack för den. Var helt fångad av din berättelse. Vad säger man ens.. ett grattis får duga! :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tack alla för de vänliga orden!
Det är roligt att ni uppskattar trådarna och verkligen motiverande att få "gillanden" och framför allt trevlig respons, uppskattas! :happyhappy:
 
är väl typ den femtielfte som skriver detta men måste ändå som tack för läsupplevelsen.
tack för ett riktigt välskrivet inlägg - en kanonhistoria!
 
Topp