• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Royal Oak, en "rolig" historia!

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt kul historia, sånt som nästan bara händer i sagorna! Sånt man aldrig råkar ut för...
Grym klocka och länken är ju "to die for"


Sent from my iPad using Tapatalk
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Kul när trådarna vaknar till liv igen! Rozzy, den är jäkligt fin och det var roligt att få klämma på den i Stockholms-gtg'n
 
WOW! Det är på grund av sådana här häftiga berättelser jag verkligen fastnat i klockträsket och KS i synnerhet :) Stort tack!! Grym dinka, indeed!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Funderade på detta att Henrik inte kunde ta sig an din klocka. Är det inte så att de som AD med utbildade urmakare på de fabrikat de säljer, kanske inte får ta sig an de ur som skall skickas till Schweiz även om de kan?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Funderade på detta att Henrik inte kunde ta sig an din klocka. Är det inte så att de som AD med utbildade urmakare på de fabrikat de säljer, kanske inte får ta sig an de ur som skall skickas till Schweiz även om de kan?
Henrik. som jag uppfattat som en duktig urmakare, hade säkert kunnat utföra servicen, men jag tror att han/Nymans saknar APs utbildning på just detta verk och att det är därför man skickar dessa klockor till Schweiz. Dessutom har man säkert inte reservdelarna hemma.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Grym story men jäklar vad avis man blir att man inte såg den där auktionen... AP RO är ju en personlig dröm... Hör av dig om du vill bli av med den nån gång i framtiden med minimal vinst till en mindre lyckligt lottad KS:are ;)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag blir lika glad, hoppfull och bitter varje gång jag läser den här tråden. Stort grattis, kul med någon som använder sina klockor ordentligt också!
 
Topp