• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Royal Oak Offshore 15706AU.00.A002CA.01

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
image.gif
 

abblin

Breitling
Efter material bifogats så lämnar jag klocksnack. Det var sådant här jag trodde att jag skulle slippa här...
Annars kan ni få se den om ni ska på VIP visningen på båtmässan ikväll.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Efter material bifogats så lämnar jag klocksnack. Det var sådant här jag trodde att jag skulle slippa här...
Annars kan ni få se den om ni ska på VIP visningen på båtmässan ikväll.
Hjärtligt välkommen!

Varför vill du lämna? Har det hänt nått?
 

Ketan

Cartier
Men sköna klockor f.ö! Gillar dom där diverns :) Hade gärna klämt på dom lite hehe. Synd att det inte finns någon ap dealer i malmö :(
 

Ekstrand

Cartier
Detta är min första dag på klocksnack och jag har redan blivit irriterad. Så jag kommer troligtvis inte använda klocksnack igen, nej.

Bara så du förstår försöker folk hjälpa dig med att identifiera klockan, ingen som försöker knäppa dig på näsan (om det nu är något skumt med klockan) Tåla någon liten kommentar här och där får man nog göra, skulle påstå att denna tråd är bra mycket trevligare än en 10 minuters sekvens på krogen...

Vid närmre anblick så ser timvisaren ut att ha lite fel form vid spetsen men lämnar över den frågan till mer kunniga...
 

Alligatorn

Cartier
Verkar bara som det är fullt med "haters" här...
Kanske är det jag som överdriver men jag gillar inte att folk är så cyniska, det är inte första gången detta händer. :(
Haters? Folk gillar och är mycket intresserade av klockor och tyckte inte att timvisaren såg riktigt korrekt ut. Folk vill bara hjälpa dig om du nu blivit pålurad en fejk eller något..
 

abblin

Breitling
Haters? Folk gillar och är mycket intresserade av klockor och tyckte inte att timvisaren såg riktigt korrekt ut. Folk vill bara hjälpa dig om du nu blivit pålurad en fejk eller något..

aa, förlåt för utbrottet isåfall :)
Har varit en lite halvtaskig vecka:banghead:
Ska fråga pappa om det var hos AD den inhandlades, hur ska man gå tillväga om man kommer fram till att den är en kopia?
 
  • Like
Reactions: JLW

Alligatorn

Cartier
aa, förlåt för utbrottet isåfall :)
Har varit en lite halvtaskig vecka:banghead:
Ska fråga pappa om det var hos AD den inhandlades, hur ska man gå tillväga om man kommer fram till att den är en kopia?
Ingen fara. Shit happends, Det vet alla.
Jag låter någon annan svara på din fråga då jag inte har mycket koll. Hänger mer i under 4k klassen på klockor :p
 

Oew

Rolex
aa, förlåt för utbrottet isåfall :)
Har varit en lite halvtaskig vecka:banghead:
Ska fråga pappa om det var hos AD den inhandlades, hur ska man gå tillväga om man kommer fram till att den är en kopia?
Börja bara med att posta bättre bilder så får vi se, kanske inte är något fel alls! Ta gärna lite bilder från olika vinklar samt baksida.
Är den inköpt utomlands hos icke ad så kan det vara knepigt att få tillbaka pengarna om det inte är från en större handlare. Men är ju polisanmälningar som gäller där såklart. Hoppas allt står rätt till och du inte blivit lurad!
 
aa, förlåt för utbrottet isåfall :)
Har varit en lite halvtaskig vecka:banghead:
Ska fråga pappa om det var hos AD den inhandlades, hur ska man gå tillväga om man kommer fram till att den är en kopia?

Då får du nog snacka med din farsa, isåfall så har han i runda slängar köpt kopior för runt 350 000 SEK ev minus rabatt förutsatt att även den i stål är en kopia (vilket säkert är troligt om den i carbon visar sig vara en kopia), det lättaste är att lämna in dom för äkthetskontroll hos Nymans Ur som är den enda officiella återförsäljaren i Sverge....

Antar att du har box och papper till dom?
 
vaniljglass: Aha där ser man, de var ju annars rätt business minded där en gång i tiden, och bra mycket trevligare än nymans
Master: Okey!
 
@Jakobb Spännande, våfflingen verkar ju stämma hyffsat bra. är ju helt omöjligt med alla vinklar. Datumfönstret ska också bli intressant i hq. Fonten på 30 ser lite sådär ut...

Oavsett vad så är det väldigt nära. Chronomodellerna brukar man se på ungefär 2 sekunder om de är fejk eller inte.
 
Topp