• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Royal Oak ref. 5402, en stilstudie

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Audemars Piguet Royal Oak ref. 5402, en stilstudie
Det är en D-serie och klockan är daterad 1975-76. Jumbo, storlek 39mm. Min klocka är väl använd men jag gillar den som den är. Skönheten vid sidan av designen ligger i detaljerna. Håll till godo :D

IMG_9179.JPG

IMG_9181.JPG

IMG_9177.JPG



Tavlans tillverkning är något av ett måste att se!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=K0uW37FnCLM

Notera hur vitguldsskruvarna lyser gult i vissa vinklar.
IMG_9215.JPG

IMG_9216.JPG

IMG_9196.JPG

IMG_9177.JPG

IMG_9199.JPG

IMG_9213.JPG

IMG_9227.JPG

IMG_9224.JPG

IMG_9225.JPG

IMG_9204.JPG

IMG_9205.JPG

IMG_9203.JPG

IMG_9202.JPG

IMG_9201.JPG

IMG_9223.JPG

Vänligen,
Rozzy
 
Coolt att den är så välanvänd (och du köpte den ju i det skicket) men jag personligen tycker inte en AP RO riktigt passar i såå slitet skick och vore det min klocka så skulle jag nog överväga att polera den, tycker den kommer till sin fulla rätt när kanterna är knivskarpa och poleringen är tipptopp, men visst finns det något coolt i att ha en AP RO i beater stylee, underbar klocka hursomhelst :cool:
 

Ryttaren

Rolex
Härlig klocka! Den förtjänar verkligen en egen tråd! :)

I grunden håller jag med Masterkiller ang poleringen på en RO, men en sådär tidig Jumbo funkar absolut i lite slitet beater skick!
 

Simpatico

Rolex
Underbara bilder. Får ta att dom oxå skapar ett Habegär utöver det vanliga.
Gillar att den är använd och tycker det skapar charm i-på-runt klockan.
Tack för att du delar med dig.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Fantastisk klocka, kul att se hur tavlan görs. Jag tycker inte att du ska polera den, gillar skicket som den är i nu :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Fina bilder, inte mobil den här gången va? Gillar att den är sliten, tycker det passar med tanke på dess historia.
 

joey

Cartier
Fina grejer! Och när det gäller spår av användning så får vi inte glömma att Royal Oak är en sportklocka. Slit den med hälsan!
 

Snårtas

Rolex
Fantastisk klocka och underbara bilder! Frugan anlitade professionell fotograf för att ta familjebilder förra året. Man blir ju sugen att be dig fota klocksamlingen därhemma. Vad tar du för ett gig? :)

Tror iofs att frun skulle lacka om man lade det på hushållsbudgeten...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det här är snusk på löjligt hög nivå.

Tack för grundligt fotoarbete - älskar, älskar, älskar den den där tavlan, och man förstår inte hur fantastisk den är innan man ser macrobilder på den.

Jag tycker också det är fantastiskt att den är så härligt välanvänd. Imponerande att någon köpte dåtidens dyraste stålklocka (?) och körde järnet med den.

Jag är ruggigt avundsjuk på den där, tillsammans med några andra favoriter här så skulle jag säga att den där hör till kanske top 5 skarpaste ur på forumet.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Fantastisk klocka och fina bilder! RO var en klocka som jag inte hade mycket över för när mitt klockintresse tog fart för 4år sen men fan alltså vad vilsen jag måste ha varit då!:)
 
Topp