• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Royal Oak ref. 5402, en stilstudie

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fin Rozzy ! Ser bra ut på bild men man måste uppleva jumbon i verkligheten för att förstå storheten. Gillar att den inte är polerad och den ser ut att ha mycket metall kvar? Skall den sedan poleras så skall den ner till Le Brassus.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Härlig AP RO Rozzy, jag gillar hur det syns att den är använd.
Jag har ju faktiskt fått äran att klämma lite kort på den under GTG'n i somras.
Tack för allt kvalitativt du postar!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Mkt cool klocka, Rozzy!

Vad gäller polering av RO - jag gillar polerad men förstår charmen av att slita in den själv

Min innan polering:
image.jpg


Efter polering
image.jpg
Den blev väldigt fin din ( speciellt med den blåa tavlan). Min har åldern emot sig, känns för gammal/unik för att polera upp samt att jag tycker den blir lite mer under radarn klocka samt lite cool med väl använt skick.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Det här är snusk på löjligt hög nivå.

Tack för grundligt fotoarbete - älskar, älskar, älskar den den där tavlan, och man förstår inte hur fantastisk den är innan man ser macrobilder på den.

Jag tycker också det är fantastiskt att den är så härligt välanvänd. Imponerande att någon köpte dåtidens dyraste stålklocka (?) och körde järnet med den.

Jag är ruggigt avundsjuk på den där, tillsammans med några andra favoriter här så skulle jag säga att den där hör till kanske top 5 skarpaste ur på forumet.
Tack för de vänliga orden! Känns hedrande att ligga i den ligan med tanke på alla fina dinkor som finns här. :happyhappy:
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Är fortf. bitter för att jag missade denna klocka på fucking Pantbanken :(
Känns som att du strör salt i mina sår varje gång du visar denna klocka ;)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Men vad fan... porr! På bästa sändningstid! Underbar, Rozzy , man får ju den i nyllet regelbundet på dagens vintage men jäääävlar vad fin den är! Polera inte, tycker jag, även om jag förstår tjusningen i en knivskarp RO också. Den perfekta beatern!
 
Topp