• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

auktionstips:

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
om ingen kniper denna JLC med ett verk (888) av högsta kvalitet och klassisk styling snart blir jag tokig... har följt den ett par vändor på Ebay o nu börjar det va riktigt billigt...

hjälp mig att sluta fundera på hur jag ska få fram den degen...

inom EU no worries, jag har ingen koppling till auktionen

http://www.ebay.com/itm/SUPERBE-JAEGER- ... 0542214%26

ljcheraion.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Bara en lådvärmare för att dämpa köpnerven och du vet det...så skit i den nu.....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
...klassisk styling...

Det där är nog den fulaste boetten från JLC någonsin! Blir lite illamående hur man kan klä in något så vacker i ett så hemskt yttre.

Hur går det med senaste regattauret?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
...jo den är ju inte skitsnygg, och jag har ju faktiskt haft en och flippat den... fast den är tunn o fin o osar kvalitet!!!

gone... and pretty mych forgotten... :)
IMGP0084.jpg



regattauret ...om du menar min guld/stål Aquastar Regate Newport så får jag tyvärr meddela att den redan är flippad till en riktig nörd i Holland som vet mer än de flesta om regatta-timers... han filar på en bok/häfte... fast total upplaga inskränker sig väl till mig, dig, och ett par till... så han lär nog få behålla sitt dayjob... :D

...men jag flippade den inte förrän jag fick tröstens ord från urmakaren gällande min snart bortglömda 7757-project som varit på verkstan i ett år... nu fattas bara två delar i verket(!) och han hade hopp om att kunna sourca dessa i tyskland... stay tuned...

IMGP7863.jpg



hur går det med 6024:an, hittat det perfekta natot???








.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jo... men jag är ju nationalekonom så få saker är ju svart el vitt och det mesta sker på marginalen... tänker mest att det är såjävla mycket prisvärdare än en ny Tissot, Longines el Maurice Lacroix med 2824...

O du hade väl knappast ägt din vita Zenith 3-6-9 chrono om det suttit ett 7753 istf Primero?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
Jo... men jag är ju nationalekonom så få saker är ju svart el vitt och det mesta sker på marginalen... tänker mest att det är såjävla mycket prisvärdare än en ny Tissot, Longines el Maurice Lacroix med 2824...

O du hade väl knappast ägt din vita Zenith 3-6-9 chrono om det suttit ett 7753 istf Primero?

Jo, det hade jag nog - men den ser å andra sidan inte ut som satan heller.

EDIT: ...och beviset torde vara att jag övervägde Tudor vad-den-nu-heter-kronografen med 7753 som alternativ för att fylla samma hål i lådan.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
ok, I stand corrected...

Men JAG kan tydligen till och med tänka mig att köpa en klocka inte för att det är ett särskilt urverk utan enbart för att det är särskilda DELAR i urverket, jag har ju både en 321 speedmaster, som skiljer sig från 861 på endast tre punkter... kolumnhjul, breguetspiral och metallbroms, eller ännu värre... en 5512 som väl bara skiljer sig från 5513 genom breguet vs platt spiral??? :ugeek:

Fast båda mina "feinschmeckers" ser ju ascoola ut, och det kanske inte var det som var poängen här? utan -vem köper en asful klocka bara för verket? :?:

Fast jag tycker ju inte JLC Heraion är asful, bara ur fas, det är inget universellt "fult" med den slanka rundade boetten, nästan generiska, enkla tavlan och tvåton... det är inte fult, det är bara inte modernt imho... :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
ok, I stand corrected...

Men JAG kan tydligen till och med tänka mig att köpa en klocka inte för att det är ett särskilt urverk utan enbart för att det är särskilda DELAR i urverket, jag har ju både en 321 speedmaster, som skiljer sig från 861 på endast tre punkter... kolumnhjul, breguetspiral och metallbroms, eller ännu värre... en 5512 som väl bara skiljer sig från 5513 genom breguet vs platt spiral??? :ugeek:

Fast båda mina "feinschmeckers" ser ju ascoola ut, och det kanske inte var det som var poängen här? utan -vem köper en asful klocka bara för verket? :?:

Fast jag tycker ju inte JLC Heraion är asful, bara ur fas, det är inget universellt "fult" med den slanka rundade boetten, nästan generiska, enkla tavlan och tvåton... det är inte fult, det är bara inte modernt imho... :)

Exakt, där har du min poäng.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
...jo den är ju inte skitsnygg, och jag har ju faktiskt haft en och flippat den... fast den är tunn o fin o osar kvalitet!!!

hur går det med 6024:an, hittat det perfekta natot???

Men din var i alla fall lite egen och kul. Den andra var ju bara... ful.

6024:an, var tvungen att kolla efter om det var rätt ref... sitter nu på en grå ödla. Natomatchningen blir nog inte mycket bättre än med det gröna jag hade på.
 
Topp