• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Auktionstipstråden - aktuella auktions- & annonstips

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Molle
Första dykarklockan med (digital) djupmätare är ju också riktigt cool!
Jovars, men har aldrig känt något sug efter den. Då gillar jag (som ingenjör) min sån här bättre:

calclc.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Eftersom ingen har reagerat är min tolkning att den ser tillräckligt äkta ut, och att priset är marknadsmässigt. Varken mer eller mindre? :)

/R
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Blir lite sugen på denna klocka. Frågan är hur svårt det är att få tag i extra "länkbitar", då denna bara klarar en handled på 18 cm.

http://www.tradera.com/patek-philippe-ellips-auktion_302354_196216149

Den har tidigare legat ute hos Bukowski:

https://www.bukowskismarket.com/sv/476086-armbandsur-18k-guld-ellipse-patek-philippe-vikt-100-g

Finns inga extralänkbitar då det inte finns länkbitar... Enda alternativet jag ser är att lägga till en plan guldbit till den fantastiskt gubbiga dinkan. Kör!
 

J.Hall

Omega
Spännande sida, men det framgår inte om box/cert ingår i klockorna som dem auktionerar ut? Någon som har erfarenhet från denna sida?
 

JohanHLM

Rolex
Ja verkligen
Inte värt pengarna är ju inte ens vintage :)
Vad kostar en schysst, 15?
Med tanke på hur priserna på rolex ökat de senaste månaderna får du nog lägga på några tusen till.
Jag tycker tavlan är lite cool men inte för de pengarna. Räknar man in en helservice blir den troligtvis dyrare än en som legat orörd sedan ny.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Med tanke på hur priserna på rolex ökat de senaste månaderna får du nog lägga på några tusen till.
Jag tycker tavlan är lite cool men inte för de pengarna. Räknar man in en helservice blir den troligtvis dyrare än en som legat orörd sedan ny.


Kanske, men känns inte som hetaste modellen heller för att chansa, men vad vet jag :)
 
Topp