• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aurum

JesperO

Rolex
sticky-värd löktråd, se där - men relevant innehåll.
Har tom träffat lilla My, var lite rädd och orolig, men det hade jag inget för. Han förde sig väl och bjöd på samma insikt vad gällere klockor som han gör här.
Tycker generellt det är värt att lyfta alla de kunniga som bjuder på sin kunskap och gör detta forum till vad det är.
Ingen nämnd (eh, Aurum då), ingen glömd.
 

Josef B

Bestraffaren
Grym herre, imponerad av hans välputsade skor och otroliga kunskap om klockor! En forumprofil som har varit en av anledningarna till varför jag börjat lurka på vintage.
 
Köpte en förhållandevis dyr klocka för några år sedan som jag på vinst och förlust innan köp drog iväg ett PM till Aurum för hans åsikt om skicket. Jag förväntade mig såklart inget svar men Aurum tog sig tid av svarade. Guld värt för mig och jag är fortfarande tacksam.:)

/gustav
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Ber att få lägga till mig i hyllningstråden @Aurum är kung!:) "killen som vågar säga vad han tror och tycker" visades för mig senast i JLC-tråden.....så jag erhöll lite ny kunskap, TACK!
 

Salesmayne

Panerai
Han verkar aningen nedlåtande och hård mot folk men vi/dom behöver det med största säkerhet. Herrn verkar sitta på en respektabel kunskapsbank för att uttrycka sig milt. Restecpa!
 

Salesmayne

Panerai
Hm? Är trevlig och hjälpsam tycker jag.
Oja, han är hjälpsam som bara den, jag förstår knappt hur han orkar, han förtjänar mer eller mindre att KS medlemmar skulle lägga ihop till en julbonus varje år för hans insats. Dock är min uppfattning att åsikterna stundtals framförs något syrligt/otrevligt men jag personligen kan definitivt leva med det då han ärligt talat är oerhört kunnig inom ämnet. Fan, lite dryghet kan vara acceptabel när en gammal räv varit med länge och kanske läst vissa frågor 100ggr. Mitt inlägg var inte menat som kritik utan mer som en observation. Den kan vara felaktig dessutom, jag har ju bara varit här ett litet tag.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Oja, han är hjälpsam som bara den, jag förstår knappt hur han orkar, han förtjänar mer eller mindre att KS medlemmar skulle lägga ihop till en julbonus varje år för hans insats. Dock är min uppfattning att åsikterna stundtals framförs något syrligt/otrevligt men jag personligen kan definitivt leva med det då han ärligt talat är oerhört kunnig inom ämnet. Fan, lite dryghet kan vara acceptabel när en gammal räv varit med länge och kanske läst vissa frågor 100ggr. Mitt inlägg var inte menat som kritik utan mer som en observation. Den kan vara felaktig dessutom, jag har ju bara varit här ett litet tag.
Tack! Jag brukar svara rakt och ärligt och ger gärna tillbaka om någon är dum eller otrevlig. Har så svårt för folk som är ohederligt positiva och tar kommentarer på ur personligt. Så många tolkar mig som ond, men det är helt ok. Är klockorna jag främst är intresserad av.
 

BoEtt

Rolex
Hehe vilken tråd, älskart! :D
Kan bara ansluta mig till hyllningskören. Många bra kommentarer, tips/hjälp ock kunskap jag fått av My... @Aurum
Det där med ödmjukhet, det är bara trams. Vad ska det vara bra för. ;)
 
Topp