• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Automatare under 10k sökes

Mangbang

Omega
2-Faktor
Hej!

Som rubriken antyder är jag på jakt efter ett automatiskt ur. Alla tips mottages och skriv gärna om era egna automatiska klockor och upplevelser. Lägg helst upp bilder om ni kommenterar :)

Kriterier för mitt köp:
- 40-44 mm mellan ytterkanterna på boetten
- hyfsat "dressy" dykare eller flygare (men inte krav)
- under 10 tkr, gärna mellan 4-8 tkr och alltså inte över 10 tkr.
- helst ny men en riktigt fin beg. funkar (i intervallet)
- gärna färg i urtavlan men helst svart eller metallfärgad ring
- datum

Kom med era bästa förslag nu! :)

Mvh
Mangbang
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Sin 104
image.jpg
 

Tias.F

Cartier
Min stående tips vid varje liknande fråga.
Klassikern Omega Seamaster 300m Ref 2254.50.00, otroligt fin klocka och verk till blygsam kostnad. Ligger i ditt övre spann och kanske lite därtill.
image.jpg

Nja, fin är den men det är några tusenlappar över 10 för en sådan. 12-14 snarare va?

Jag skulle rekommendera dig att ta en titt på Sinns utbud.
 
Hej, "dressy" och dykare går inte riktigt ihop för mig. Jag kan dock tipsa om följande två klockor som jag själv äger, kostar med marginal under 10k. Certina divern måste vara en av de mest prisvärda dykarna på marknaden. Absolut ingen flashig klocka, men den kan alltid vara på armen och man behöver inte vara ledsen när den blir repig och ful. Longinesen använder jag när jag vill vara lite mer "snyggt" klädd

http://www.klockia.se/certina-ds-action-diver-c013-407-11-051-00.html

Här är en länk till en Longines conquest tråd jag startade får ett tag sedan, där finns bilder och åsikter om den modellen: https://klocksnack.se/threads/tankar-om-longines-conquest.22453/
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Sinn, Fortis och även som nämts är Breitling superocean grym och kan landa runt 8K med lite flyt.
Lycka till i jakten.
/j
 

Mangbang

Omega
2-Faktor
Hittade en Breitling superocean för 9500:- men vill nog inte att klockan ska vara mer än ett par år om jag ska köpa beg. :/ 10-15 år gammal dykarklocka känns lite som att köpa grisen i säcken även om det är bra kvalité.
 

Vincent

Cartier
Hittade en Breitling superocean för 9500:- men vill nog inte att klockan ska vara mer än ett par år om jag ska köpa beg. :/ 10-15 år gammal dykarklocka känns lite som att köpa grisen i säcken även om det är bra kvalité.

Nej fan äger en själv från -97 lämnade in den för polering när jag fick den, då byttes även packningar och nu är den solid as a rock.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

carlanton

Audemars
Hittade en Breitling superocean för 9500:- men vill nog inte att klockan ska vara mer än ett par år om jag ska köpa beg. :/ 10-15 år gammal dykarklocka känns lite som att köpa grisen i säcken även om det är bra kvalité.


Köpte min för 8500, verkar inte vara jättesvårt att få en för under 8000. Tror inte att det kostar mer än ett par tusenlappar att serva om man gör det hos någon lokal förmåga. Jag har haft min i snart ett år, burit den varje dag och misshandlat den hur mycket som helst utan att den har börjat fula sig, trots att den säkerligen aldrig är öppnad.
 

Nexus

Panerai
Glycine Combat Sub Goldeneye. Dressad dykare för typ halva budgetet. Har en ute till försäljning ;)
 

vistor

Omega
Ursäkta om jag snor din tråd, Men ni som har Certinan, hur känns den på armen? ligger den bra efter en hel dag? Har en ganska smal handled cirka 18cm, men jag är sugen på en sådan inom snar framtid..
 
Topp