• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Automatisk Beater upp till 25 000

oskarponken

Panerai
Oskarsoh42.png
 

PCB

Audemars
Givetvis. Om man använder den för sällan blir det lite omständigt om man inte har en winder eller quarts. Det var så jag tänkte.
okej ,är ju olika hur man använder sin klocka ,personligen använder jag min från morgon till kväll
men quartz är suveränt annars som beater,tåligt och exakt.
och superquartz helt underbart om man är "tidsnazist " som jag:)
 

Doncorleone

Cartier
NEEEEEJ!!!!!
Fan heller! Inte en satans jävla Omega Seamaster 300 med piss skeleterade visare. Jag spyr för fan varje jävla gång jag får se en nuförtiden!
HELVETE! Kan du inte hitta något annat som skriker nybliven mellanchef på ett litet till medelstort svenskt bolag som har kommit upp sig lite i livet och nu har råd med en FET klocka, mer än så?

för i helvetet...


hate...so much hate :D
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
NEEEEEJ!!!!!
Fan heller! Inte en satans jävla Omega Seamaster 300 med piss skeleterade visare. Jag spyr för fan varje jävla gång jag får se en nuförtiden!
HELVETE! Kan du inte hitta något annat som skriker nybliven mellanchef på ett litet till medelstort svenskt bolag som har kommit upp sig lite i livet och nu har råd med en FET klocka, mer än så?

för i helvetet...
Trist attityd var min första tanke när jag läste ditt inlägg. Glimten i ögat var min andra tanke. Sen så kom jag på att min närmaste chef har en exakt likadan Seamaster. Humor! :)
 

ruchac

Omega
En beater är för mig en klocka som man inte är ett skit rädd om, repor i boett och länk, so what?!
Om den går sönder, so what?! En klocka för 25 kex kan omöjligt klassas som beater i min värld.
Stryktålig allroundklocka? Då säger jag Sinn. Men Tudor och Tag Heuer funkar också.
 

Gringubben

Cartier
En beater är för mig en klocka som man inte är ett skit rädd om, repor i boett och länk, so what?!
Om den går sönder, so what?! En klocka för 25 kex kan omöjligt klassas som beater i min värld.
Stryktålig allroundklocka? Då säger jag Sinn. Men Tudor och Tag Heuer funkar också.
Ja uttrycket "beater" tolkar vi tydligen olika eller så är vi helt enkelt olika beatiga :) En MM300 skulle inte fungera på crossen eller MTBn. En klocka för 25k när man målar huset, tjärar garage taket eller kör ner näven i 940ns motorrum känns sådär för mig
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En beater är för mig en klocka som man inte är ett skit rädd om, repor i boett och länk, so what?!
Om den går sönder, so what?! En klocka för 25 kex kan omöjligt klassas som beater i min värld.
Stryktålig allroundklocka? Då säger jag Sinn. Men Tudor och Tag Heuer funkar också.
Beror ju på hur mycket cash man har men håller med dig om att ordet används fel i denna tråd. En tålig vardagsklocka är inte samma sak som beater. Beatern är klockan man tar på sig när man ska spela paintball och liknande. I princip alla klockor tål ett vanligt aktivt liv med cykling, bad, motorsågande mm.
 

levman

Cartier
Bumpar den här tråden. Tips på beaters/dykare på upp till 10t? Ni får gärna tipsa om Orient Ray eller Seiko SKX007, men vill gärna höra motivering :) Börjat skissat upp bra i mitt huvud :)
 

Gurgel

Cartier
Beg Aquis på gummi får du in i 10k. Grym! Den är snygg, den är lagom blingig, den har bra kvalitetskänsla, den funkar till det mesta. Eller SKX007, för att du kan köpa 5st och ha en för varje veckodag på olika naton. Eller använd en åt gången, när den första går sönder (hur du nu ska lyckas med det) så slänger du den och börjar använda nästa. När du är inne på nr 4 är den 5e oanvänd och ett samlarobjekt, då säljer du den för 10k och köper en aquis.
 

levman

Cartier
Är väldigt novis, så funderar på att kliva in på en SKX007 bara för att komma in i själva klockvärlden. Men vissa säger att den är hockeypuck-aktig, stämmer det? Är den klumpig på så vis?

Jag vill ha en vardagsklocka som jag kan ha lite när som, på jobbet, eller när jag glider ut i shorts och tisha i sommar. Du vet, all-round.
Kan vara värt och nämna att jag jobbar inom finans, även om det är ett litet kontor, så kanske inte passar in där?
 

Gringubben

Cartier
Seikon är mest prisvärd imo. Certinan är dock elegantare och inte lika tokvanlig som skx. Certinan har en länk med berydligt mycke högre kvalitetskänsla. Finns i både stål och titanium och med olika färg på tavlora. Tänk på att titanium repas lättare. Min röst blir Certinan då den fungerar ok med vita skjortan och den är snyggare. Svart tavla
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Båda är prisvärda, men du kan få en SKX007 billigare, exempelvis via creationwatches:
http://www.creationwatches.com/prod...utomatic-divers-skx007k2-mens-watch-1167.html

Vostok finns också som alternativ och i mängder av utföranden. Billiga(runt 500 per klocka), tåliga, hållbara och med en historia :)
russian-military-vostok-komandirskie-tank-watch-211306.jpg
 
Topp