• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Automatisk klocka slutat fungera

Krantz

Breitling
Hejsan allihopa!

Jag köpte en 1970s Buler Astromaster på Ebay för ungefär ett halvt år sedan.
Hursomhelst har den nu slutat fungera. Ingenting händer när jag vrider upp den och om jag skakar den går den kanske några sekunder innan den återigen stannar.
Jag har lämnat in den hos min lokala urmakare men fått tillbaka svaret att de inte vill öppna upp och kolla klockan, då de inte har reservdelar till den.

Jag vänder mig nu till er och eran kompetens och ställer frågan: Vad ska jag nu göra?

Tacksam för svar!
 

Noami

Cartier
Leta runt bland olika urmakare och försök hitta någon som kan serva din Astromaster. Lättast är väl att ringa runt.
 

F-L-P

Panerai
Hejsan allihopa!

Jag köpte en 1970s Buler Astromaster på Ebay för ungefär ett halvt år sedan.
Hursomhelst har den nu slutat fungera. Ingenting händer när jag vrider upp den och om jag skakar den går den kanske några sekunder innan den återigen stannar.
Jag har lämnat in den hos min lokala urmakare men fått tillbaka svaret att de inte vill öppna upp och kolla klockan, då de inte har reservdelar till den.

Jag vänder mig nu till er och eran kompetens och ställer frågan: Vad ska jag nu göra?

Tacksam för svar!

hitta en urmakare villig att öppna den. var bor du?

ev får du leta delar själv, men googlade lite snabbt och hittade lite allt möjligt.
 

F-L-P

Panerai
har för mig att någon webshop hade samarbete med någon i det området.. minns inte vilken dock. någon i området kanske har tips på en lokal förmåga.

men tycker att de flesta skulle kunna öppna och kolla vad som är paj, men man får vara medveten om risken det innebär. men hittade lite reservdelar till verket, sen vad man behöver är ju frågan.
 

Krantz

Breitling
har för mig att någon webshop hade samarbete med någon i det området.. minns inte vilken dock. någon i området kanske har tips på en lokal förmåga.

men tycker att de flesta skulle kunna öppna och kolla vad som är paj, men man får vara medveten om risken det innebär. men hittade lite reservdelar till verket, sen vad man behöver är ju frågan.

Okej. Tack för tipsen, ska se om jag kan hitta någon annan urmakare.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Har du kollat med farfars klockor i Stockholm? Jag vet inte hur komplicerat det nämnda urverket är men de tar sig väl an det mesta? Går att ringa och ev skicka klockan.
 
Topp