• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avbrutet bandstift! Önskar råd och tips!

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag har en ny Omega seamaster 30 i lådan med avbrutet bandstift. Har ni några trix hur man får bort den lilla biten som är kvar i bandhornet. Jag vill helst inte gå lös med någon borr eller på annat sätt riskera repor eller skador!

Vore tacksam för hjälp!


DSCF2674.JPG
 

tictac62

Cartier
Det går nog oxå bra, lägg lite i hålet, jag tycker ren bensin, (heptan) funkar bäst, har ju alltid det i bensin koppen i urmakarbänken
 

McGyver

Rolex
Det ser ut att vara en ganska snygg brottyta så jag hade tvättat som tictac62 säger och räcker inte det - ta en passande bit stång/tråd med lite cyanoakrylat på (se till att BARA få limmet på bandstiftet!) - låt härda och dra sedan försiktigt ut stiftet!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det ser ut att vara en ganska snygg brottyta så jag hade tvättat som tictac62 säger och räcker inte det - ta en passande bit stång/tråd med lite cyanoakrylat på (se till att BARA få limmet på bandstiftet!) - låt härda och dra sedan försiktigt ut stiftet!


Tackar McGyver!

Lim på ståltråd verkar vara en bra lösning! Här gäller det att vara försiktig!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag använde försiktigt lite 5-56 och en nål när jag hade kommit över en klocka som hade avbrutna bandstift.
 
Topp