• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aviator klockor, åsikter och ev. erfarenheter

Hej alla!

Jag är ny här, men har skummat några tråd innan, då jag nyligen har blivit intresserad av klockor.
Mer specifikt på en flygresa tillbaka från Teneriffa för inte så länge sedan. I en broschyr som delades ut av de eleganta flygvärdinnor RyanAir har nu för tiden stod det en annons om klockmärket Aviator. Enligt mig mycket fina klockverk, och jag överväger att anskaffa mig ett exemplar. Jag har letat efter en tråd angående detta märke på detta mångsidiga forum, men inte hittat någon, därför denna tråd. Nu undrar jag, som inte kan någonting om klockor, om någon på detta forum äger en sådan klocka, och om ja, vilka erfarenheter man har av denna klockan. Kanske ni t.o.m känner till en svensk hemsida som säljer detta märke? Har en budget på 2000 SEK, ifall ni rekommenderar en viss modell. Bilder medföljer såklart.:)

Skärmklipp.PNG
Modellen som intresserar mig mest, en Aviator F-Series AVW7770g262.

Ett urval (pun intended) av andra modeller.
640.png
AIRACOBRA

681.png
BRISTOL. om ekonomin tillåt hade jag gått för denna.:)

747.png
KINGCOBRA CHRONO

774.png
MIG-25 FOXBAT
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Tänkte väcka denna tråd till liv istället för att skapa en ny.

Har en kollega som är lite förtjust i sin klocka som han köpte för typ fem år sedan. Om jag förstod det rätt så hann han aldrig använda den då kronan gick av i samband med att han skulle ställa om klockan. Klockan köpte han på ett flygplats utomlands.

Skulle tro att lagningen kostar mer än klockan vilket är jättesurt, försöker övertala honom utan framgång att skaffa något liknande i samma segment.

Vad tror ni en lagning + service på denna skulle kosta och vem kan ge sig på denna? Kollegan finns i Skåne.
IMG_4497.jpg


IMG_4501.jpg

IMG_4499.jpg
IMG_4502.jpg
IMG_4498.jpg
 
Topp