• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutat stöd för Tapatalk

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klocksnackare,

vi vet att flera av er använder Tapatalk och vi har tidigare anpassat forumet så att KS kan köras i Tapatalk. Men, då det har kommit till vår kännedom att flera användare får riktad reklam från Tapatalk via KS så har vi valt att stänga av Tapatalk-stödet. För att vara konkreta så är det följande del i Tapatalks users agreement med oss som forumägare vi inte ställer upp på och som är orsaken till att vi väljer att avsluta detta:

"The Service may include advertisements, which may be targeted to users of your forum(s), the content or information on the Service, including your forum(s), or other information. The Service may also include paid affiliate links to third-party websites. The types and extent of advertising and affiliate links utilized by Tapatalk on the Service are subject to change. In consideration for Tapatalk granting you access to and use of the Service, you agree that Tapatalk and its third party providers and partners may (i) place such advertising and affiliate links on the Service, and (ii) access your email database solely in connection with Tapatalk's invite a friend feature which allows users to invite friends to join your forum, and trending email service which sends emails to forum users letting them know of top conversations in the forum."

I vår värld är Tapatalks reklampolicy helt enkelt ett för stort steg in den personliga integriteten för att vi ska vilja vara delaktiga i det.

Vi tror och hoppas dock att detta inte ska vara till alltför stort besvär för någon av er då klocksnack.se är optimerat för webläsare även i mobilt format. Det är tom så att det är i webläsaren som KS funkar absolut bäst och ger den i särklass bästa forumupplevelsen. :)

Med hopp om livet,

/Denke, Daviden & Spencer66
 

Ponlarsson

Panerai
Aldrig använt Tapatalk och efter den här infon blev man ju inte mer sugen. Mobilsidan är grym, ni gör ett kanonjobb med Sveriges bästa och trevligaste forum.
 

Limpas

Cartier
Helt rätt tycker jag! Jag provade tapatalk någon gång för länge sedan, men KS funkar ju bättre i browsern :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Lite synd då det ännu inte går att skicka push-notiser utan Tapatalk. Jag har enbart använt det för det syftet då sajten i sig är trevligare att surfa på mobilen direkt i browsern. Jag har för mig att push-notiser var på g via Safari. Är det något som det tittas på och som är möjligt @daviden?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Lite synd då det ännu inte går att skicka push-notiser utan Tapatalk. Jag har enbart använt det för det syftet då sajten i sig är trevligare att surfa på mobilen direkt i browsern. Jag har för mig att push-notiser var på g via Safari. Är det något som det tittas på och som är möjligt @daviden?
Samma här, enbart notiser. Men det går inte att Tapatalk ska kunna skicka epost till våra medlemmar när de vill, det är långt ifrån ok.
Det ryktades om det, och om det blir verklighet så kommer vi självklart ha stöd för det. :)
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Makes sense att inte stödja Tapatalk. Fick det här emailet idag, lite konstigt då det inte finns någon användare som heter Velvetfox på KS...

Screen Shot 2015-06-11 at 14.00.43.png
 

MrPlow

Rolex
Skönt att ha alla forum i samma app. Men jag tycker tapatalk har blivit slött och dåligt på sistone. Tror dock det kommer bli mindre aktivitet utan push från min sida.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Aldrig fått reklam, men efter KS 3.0 hade jag i snitt 150 notiser från tapatalk per dag, så det spårade lite..
Men den nya sidan är underbar att använda.:D
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Trist, jag använder tapatalk religiöst. Det stämmer att det är reklam i huvudfeeden i tapatalk, men inte sett till några när man klickat in sig explicit i ett forum.

Sen som Floduttern nämner så har något galet hänt med push-notiserna sen ni uppdaterade till XenForo 1.4.7.
 

Minuteman

Rolex
Kommer sakna push notiserna, men i övrigt har forumet nu blivit så snabbt att det ger bättre upplevelse i webbläsaren.
 

007

Cartier
Synd, har uteslutande använt Tapatalk utan några som helst problem! Har aldrig fått ngn riktad reklam heller!
Men är inte sämre än att jag kan ändra på mig! ;)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har aldrig använt Tapatalk men även jag fick ett mail idag om att jag hade en massa likes på KS.
VEM VARE SOM LAJKA??!! ;-)
 

Kim

Panerai
Det spårade ur totalt på slutet med push-notiserna.
Jag kommer sakna tumnaglar på köp och sälj delen. Skönt att snabbt få en överblick om uren utan att behöva klicka in på annonsen.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Aldrig använt tapatalk, ks har alltid fungerat bra i mobilen tycker jag! Nu är det till och med helt fantastiskt!!
 
Topp