Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutat stöd för Tapatalk

Diskussion i 'Diskussion' startad av Denke, 11 juni 2015.

1. Denke
    Trådstartare

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Klocksnackare,

vi vet att flera av er använder Tapatalk och vi har tidigare anpassat forumet så att KS kan köras i Tapatalk. Men, då det har kommit till vår kännedom att flera användare får riktad reklam från Tapatalk via KS så har vi valt att stänga av Tapatalk-stödet. För att vara konkreta så är det följande del i Tapatalks users agreement med oss som forumägare vi inte ställer upp på och som är orsaken till att vi väljer att avsluta detta:

"The Service may include advertisements, which may be targeted to users of your forum(s), the content or information on the Service, including your forum(s), or other information. The Service may also include paid affiliate links to third-party websites. The types and extent of advertising and affiliate links utilized by Tapatalk on the Service are subject to change. In consideration for Tapatalk granting you access to and use of the Service, you agree that Tapatalk and its third party providers and partners may (i) place such advertising and affiliate links on the Service, and (ii) access your email database solely in connection with Tapatalk's invite a friend feature which allows users to invite friends to join your forum, and trending email service which sends emails to forum users letting them know of top conversations in the forum."

I vår värld är Tapatalks reklampolicy helt enkelt ett för stort steg in den personliga integriteten för att vi ska vilja vara delaktiga i det.

Vi tror och hoppas dock att detta inte ska vara till alltför stort besvär för någon av er då klocksnack.se är optimerat för webläsare även i mobilt format. Det är tom så att det är i webläsaren som KS funkar absolut bäst och ger den i särklass bästa forumupplevelsen. :)

Med hopp om livet,

/Denke, Daviden & Spencer66

Porsan, Cosmograph, JB1970 och 80 andra gillar detta.
  2. joF

joF Friends of KS

Skulle aldrig drömma om att använda tapatalk när mobilsidan är så bra!

Bra jobbat av er!

Savagear114 gillar detta.
  3. Bra! Tapatalk är inget alternativ iaf.

4. Ponlarsson

Ponlarsson Friends of KS

Från:
    Tidaholm
    Aldrig använt Tapatalk och efter den här infon blev man ju inte mer sugen. Mobilsidan är grym, ni gör ett kanonjobb med Sveriges bästa och trevligaste forum.

5. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Håller helt med! Jag kör iphone 5 och det funkar super bra med mobilsidan, aldrig varit några problem :)

6. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Helt rätt tycker jag! Jag provade tapatalk någon gång för länge sedan, men KS funkar ju bättre i browsern :)

7. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Bra!
    Fick ett obegripligt mail från TapaTalk och trodde det var något fel på mina inställningar här på KS.

Seikosthlm gillar detta.
  8. nöt

nöt Biskop

Det märkte jag av på toan förut =)

9. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Bra ut med den skiten :)

rogart-63 gillar detta.
  10. OskarK

OskarK Friends of KS

Fick samma mail tror jag. Har inte använt tapa talk på evigheter. KS är en fröjd i safari på iOS :)

11. Per

Per Björklövens finest

Lite synd då det ännu inte går att skicka push-notiser utan Tapatalk. Jag har enbart använt det för det syftet då sajten i sig är trevligare att surfa på mobilen direkt i browsern. Jag har för mig att push-notiser var på g via Safari. Är det något som det tittas på och som är möjligt @daviden?

henel321, Feskarn, andrkavr och 1 annan gillar detta.
  12. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Samma här, enbart notiser. Men det går inte att Tapatalk ska kunna skicka epost till våra medlemmar när de vill, det är långt ifrån ok.
    Det ryktades om det, och om det blir verklighet så kommer vi självklart ha stöd för det. :)

jabla gillar detta.
  13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    KS är 100 gånger bättre utan Tapatalk, så ni har min välsignelse. :)

Denke gillar detta.
  14. bubben67

bubben67 Bonde

Från:
    Närke
    Har avinstallerat skiten.

15. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Makes sense att inte stödja Tapatalk. Fick det här emailet idag, lite konstigt då det inte finns någon användare som heter Velvetfox på KS...

Screen Shot 2015-06-11 at 14.00.43.png

Seikosthlm, MariaE, Aquaracer2 och 1 annan gillar detta.
  16. M021

M021 Friends of KS

Vad är Tapatalk? Ungefär så mycket gillar och använder jag den appen. Funkar utmärkt i webbläsaren

Denke och Gummo gillar detta.
  17. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Skönt att ha alla forum i samma app. Men jag tycker tapatalk har blivit slött och dåligt på sistone. Tror dock det kommer bli mindre aktivitet utan push från min sida.

18. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Aldrig använt den där schiiiiiten

19. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Aldrig fått reklam, men efter KS 3.0 hade jag i snitt 150 notiser från tapatalk per dag, så det spårade lite..
    Men den nya sidan är underbar att använda.:D

Denke gillar detta.
  20. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Trist, jag använder tapatalk religiöst. Det stämmer att det är reklam i huvudfeeden i tapatalk, men inte sett till några när man klickat in sig explicit i ett forum.

Sen som Floduttern nämner så har något galet hänt med push-notiserna sen ni uppdaterade till XenForo 1.4.7.

rillesnille gillar detta.
  21. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Samma här. Gick dock in i mina inställningar på KS och slutade bevaka alla trådar som jag någonsin hade skrivit i så var problemet löst :)

22. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Kommer sakna push notiserna, men i övrigt har forumet nu blivit så snabbt att det ger bättre upplevelse i webbläsaren.

23. 007

007 Friends of KS

Synd, har uteslutande använt Tapatalk utan några som helst problem! Har aldrig fått ngn riktad reklam heller!
    Men är inte sämre än att jag kan ändra på mig! ;)

Denke gillar detta.
  24. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Pushnotiser kommer, på ett eller annat vist. Både på desktop (chrome extension) och i mobil.
    Ska göra lite tester, sedan ska vi se vad vi kan skaka fram. ;)

2015-06-11_15-23-43.png

StrawberryFields, Minuteman och joF gillar detta.
  25. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Bra talat av regeringen.
    Mycket konstigt reklam policy av tapatalk tycker jag. Jag har dock aldrig använt det.

26. jhm

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
    Fick också samma mail idag.

27. Omen

Omen Goldmember

Tapatalk?...nej det var länge sen den fick tassa vidare.

28. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Jag har aldrig använt Tapatalk men även jag fick ett mail idag om att jag hade en massa likes på KS.
    VEM VARE SOM LAJKA??!! ;-)

29. Kim

Kim Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det spårade ur totalt på slutet med push-notiserna.
    Jag kommer sakna tumnaglar på köp och sälj delen. Skönt att snabbt få en överblick om uren utan att behöva klicka in på annonsen.

andrkavr gillar detta.
  30. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Aldrig använt tapatalk, ks har alltid fungerat bra i mobilen tycker jag! Nu är det till och med helt fantastiskt!!

Mårtenssons ur Brookfield