• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutat stöd för Tapatalk

Sond

Patek
Jag har ju länge varit en försvarare av TT. Och jag har heller aldrig fått reklam eller annat skumt därifrån. När KS 3.0 drog igång höll jag på att gå av banan när TT signalerade för allt möjligt. Men det gick att justera i inställningarna. Fördelarna med TT var framförallt två. Dels att man samlade forum i en app och dels att det var så enkelt att ladda upp bilder.

Men, nya 3.0 verkar fungera så bra i mobilen att behovet av TT minskat. Och dessutom är KS så bra att jag nästan aldrig är inne på några andra forum överhuvudtaget... Så för min del spelar det faktiskt inte så stor roll längre..:) Ytterligare ett bevis på hur skickliga ni är på att driva KS! Tack!!
 

MrPlow

Rolex
Är man en OFG spelar det mindre roll...

Men jag förstår beslutet då det säkert är massa underhåll och att KS vill ha all trafik och reklamintäkter själva.

Kanske dags att bygga en egen KS-app?
 

MrPlow

Rolex
Men du trodde inte på den?
Läste man de efterföljande diskussionerna så verkade det finnas fler anledningar bakom beslutet. I synnerhet när man inte verkar vara beredd att ompröva det även om användaravtalen skulle ändras.

Som sagt tråkigt att stödet försvinner. Även om det verkar vara av ett nobelt syfte så har redan Tapatalk mina adresser.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det jag reagerade mest på var att Tapatalk skickade ut email och gav sken av att Klocksnack är avsändare. Det stod "Klocksnack via Tapatalk" - inget som går att påverka som site owner i deras admingränssnitt.

Jag hade kunnat skapa ett sjuhelvetes mycket snyggare och mer informativt nyhetsbrev, om det är något vi skulle testa. Framför allt hade vi själv bestämt om vi skulle skicka det eller inte.
 

MrPlow

Rolex
Det jag reagerade mest på var att Tapatalk skickade ut email och gav sken av att Klocksnack är avsändare. Det stod "Klocksnack via Tapatalk" - inget som går att påverka som site owner i deras admingränssnitt.

Jag hade kunnat skapa ett sjuhelvetes mycket snyggare och mer informativt nyhetsbrev, om det är något vi skulle testa. Framför allt hade vi själv bestämt om vi skulle skicka det eller inte.
Det känns ju inte OK! Hoppas fler följer efter så att de styr upp sin verksamhet!

Jag håller på att vänja mig med att köra via webben. Det funkar ju riktigt bra! Massa fina (nya) funktioner!
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Det har inget med trafik eller intäkter att göra. Inte alls faktiskt. Det handlar enbart om att vi inte vill att tapatalk och tredje part ska ha möjlighet att hämta din och andras mailadresser i vår databas.

Tack!:)

Nu har jag dessutom tagit bort Tapatalk helt ur mobilen.......Jag ogillar folk som smyger på dig och samlar in data för att sälja till någon annan, utan att man som användare förstår det eller har godkänt det aktivt.:mad:
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Körde tapatalk och det funkade så där bra, men fortsatte mest av gammal vana. Nu när det är borta saknar jag det inte ens. Bra beslut!
 
Topp