• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

avslutnings klocka

Fredgusta

Panerai
Certina ds 1 day date är en riktigt bra första klocka enligt mig. Jag bytte ut läderbandet mot länk vilket blev mycket snyggare. Gillar den skarpt!
image.jpg
image.jpg
Varmt rekommenderas!!
 

Thezz

Omega
Hur är det med att köpa klockor utomlands jag tänker med garantier gäller dom i Sverige jag åker till Teneriffa vilket är en moms fri zon så jag tänkte att det blir billigare men jag har ingen uppfattning är det lätt att bli svinlad har någon erfarenhet att dela med sig
 

SwedishMade

Cartier
hej axel heter jag och jag har precis gått ut 9an och då har min pappa dumt nog (tycker han) sagt att jag får välja en klocka en klocka som avslutnings present.
Det märke jag har titta på mest är tissot och swiss men har ingen erfarenhet av klockor överhuvudtaget så därför hoppas jag på lite hjälp tack på förhand!!!
Köp begagnat. Du kan nästan få en Rolex för de pengarna.
 

SwedishMade

Cartier
Det finns vissa urverk där tidhållningen regleras med hjälp av en kvartskristaller, men där kraften kommer via en rotor som laddas upp av handleden. Ett sådant exempel är Grand SEIKOs springdrive-urverk (flytande sekundvisare, inget batteri). Ett annat är SEIKOs Kinetic-urverk ("tickande" sekundvisare, uppladdningsbart batteri). Det finns även några andra typer av urverk som drivs av batteri men har "flytande" sekundvisare. Bulova Accutron är ett exempel (batteri).
Energin laddas upp av att handleden rörs. Pga masströghet kan då rotorn dra upp t.ex. en fjäder när klockan flyttas eller roteras .
 
Senast ändrad:

SwedishMade

Cartier
Envisas du med nytt, är Certinan ovan eller Tissot Visodate bra, tänk dock på att dessa nästan kostar lika mycket att serva som de är värda begagnat.
 
Senast ändrad:

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tissot Visodate eller Certina Action Diver är två trevliga val. Kika på klockia.se
Screenshot_2015-06-28-23-02-11.png

Screenshot_2015-06-28-23-01-14.png


Edit. Certinan på bilden verkar ej vara automatisk men liknande finns med automatverk.
 

Landshark

Cartier
Jag har tänkt mig en Manuell men det går också bra med en automatisk om det skulle vara så min (men visst finns det manuella klockor som drar upp sig själva för om det finns är ju det att föredra) sen har jag väl tänkt mig allt från 3000 till Max 7000 angående utseendet får Den gärna vara tunn jag har tänkt lite en dykar eller Kronograf är vad jag fastnade för

Förlåt för avsaknaden av punkter men min punkt knapp vill inte fungera

Förutsatt att svenska är ett språk i vilket man fortfarande får betyg i, förstår jag väl din faders dilemma. Jag hjälper dig gärna med att tillföra särskiljningstecken i form av punkter [.]. Din text blir då genast glasklar:

Jag har tänkt mig en. Manuell men det går också bra med en automatisk om det skulle vara så min (men visst finns det manuella klockor som drar upp sig själva för om det finns är ju det att föredra) sen har jag väl tänkt mig allt från 3000 till. Max 7000 angående utseendet får. Den gärna vara tunn jag har tänkt lite en dykar eller. Kronograf är vad jag fastnade för.

Förlåt för avsaknaden av punkter men min punkt knapp vill inte fungera.


Sorry. Lite på läsken. ;)
 

Babinus

Cartier
Förutsatt att svenska är ett språk i vilket man fortfarande får betyg i, förstår jag väl din faders dilemma.
Men fungerar inte tekniken hjälper det inte ens om man har högsta betyg i svenska. För övrigt blev din ändring inget MVG....

Citat: "Max 7000. Angående utseendet får den gärna vara tunn. Jag har tänkt lite. En dykare eller kronograf är vad jag fastnade för."


....hade sett bättre ut. Men det hade nog Axel fixat med fungerande teknik.
Sorry. Lite på läsken. ;)
i morgon kanske Axel fixar problemet med punktknappen och du fixar huvudvärken med en tub Aspirin.
 
Senast ändrad:

Chagall

Cartier
Men fungerar inte tekniken hjälper det inte ens om man har högsta betyg i svenska. För övrigt blev din ändring inget MVG....

Citat: "Max 7000. Angående utseendet får den gärna vara tunn. Jag har tänkt lite. En dykare eller kronograf är vad jag fastnade för."


....hade sett bättre ut. Men det hade nog Axel fixat med fungerande teknik.

i morgon kanske Axel fixar problemet med punktknappen och du fixar huvudvärken med en tub Aspirin.
Det där betygsskalan är så Göran Persson. (Läs förlegat. Sen var han med och införde det. Det var vitsen)


;)
 

Thezz

Omega
Ja för att uppdatera er om betygsskala så är det faktiskt A B C D E F där A är bäst och F är underkänt. så MVG kan vi ju glömma bort.

Ang klockor som är huvud ämnet.
Jag har tittat på dom där klockorna och dom ser väldigt trevliga ut. Tissot har varit mitt favorit märke sedan barnsben och jag är väldigt gedigen om att få erhålla ett sådant urverk.
Så en väldigt fin tissot skulle vara att föredra. Den tissot dom jag har fastnat mest för är en klocka som inte värkar Falla så många på läppen. Det är en tissot t-touch solar expert jag vet inte varför men den titlatalr mig. En anan tissot model som just nu bara värkar vara en dröm är prs 516 som man kanske skulle kunna hitta begagnad till ett rimligt pris. Annars var idén om begagnad rolex inte så dum men Rolex kan jag inte så bra. breitling är ju inte fy skam det heller. (Jag bor i Stocholm så klock affärer finns det går om)



Köp begagnat. Du kan nästan få en Rolex för de pengarna.

Tissot Visodate eller Certina Action Diver är två trevliga val. Kika på klockia.se
Screenshot_2015-06-28-23-02-11.png

Screenshot_2015-06-28-23-01-14.png


Edit. Certinan på bilden verkar ej vara automatisk men liknande finns med automatverk.

Men fungerar inte tekniken hjälper det inte ens om man har högsta betyg i svenska. För övrigt blev din ändring inget MVG....

Citat: "Max 7000. Angående utseendet får den gärna vara tunn. Jag har tänkt lite. En dykare eller kronograf är vad jag fastnade för."


....hade sett bättre ut. Men det hade nog Axel fixat med fungerande teknik.

i morgon kanske Axel fixar problemet med punktknappen och du fixar huvudvärken med en tub Aspirin.

Det där betygsskalan är så Göran Persson. (Läs förlegat. Sen var han med och införde det. Det var vitsen)


;)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
@axel arvidzon
Be din far stoppa in pengarna han hade tänkt köpa en klocka för hos en trevlig fond. Sedan stoppar du in en hundring av studiebidraget på samma fond varje månad under gymnasiet och be honom dubbla det. Sen när det är dags för studenten köper ni tillsammans en klocka åt dig.
 

Thezz

Omega
@axel arvidzon
Be din far stoppa in pengarna han hade tänkt köpa en klocka för hos en trevlig fond. Sedan stoppar du in en hundring av studiebidraget på samma fond varje månad under gymnasiet och be honom dubbla det. Sen när det är dags för studenten köper ni tillsammans en klocka åt dig.
Tanken klockan är att för 1 år sedan ramlade jag med cykeln och fick ärr på armbågen som försäkringen betalade och vi fick lite pengar över. Och för 5 år sedan fick jag diagnosen MS och fick en större summa pengar som nu har växt med ungefär 8500. Sen så har också många mina kompisar klockor och det skoj reta lite om att jag inte har någon klocka. Men annars var det en bra idé
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Tanken klockan är att för 1 år sedan ramlade jag med cykeln och fick ärr på armbågen som försäkringen betalade och vi fick lite pengar över. Och för 5 år sedan fick jag diagnosen MS och fick en större summa pengar som nu har växt med ungefär 8500. Sen så har också många mina kompisar klockor och det skoj reta lite om att jag inte har någon klocka. Men annars var det en bra idé
Jag beklagar...
Bränn alla pengarna på en klocka, nu genast :)
 

SwedishMade

Cartier
Ja,
Tanken klockan är att för 1 år sedan ramlade jag med cykeln och fick ärr på armbågen som försäkringen betalade och vi fick lite pengar över. Och för 5 år sedan fick jag diagnosen MS och fick en större summa pengar som nu har växt med ungefär 8500. Sen så har också många mina kompisar klockor och det skoj reta lite om att jag inte har någon klocka. Men annars var det en bra idé

Oj, har du åkt på MS är du väl värd en fin klocka!

För de pengarna du har kan du få en:
http://www.chrono24.se/breitling/ae...ch=true&query=breitling+aerospace&sortorder=1
tänk dock på att du kan få reparationskostnader!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tror att fler med mig anser att den är ganska ful om jag skall vara ärlig. Är det den du fastnat för så köp den. Men stressa inte fram ett köp. Kika runt lite först. :)
 

Thezz

Omega
Ja PRC 200 är ju ganska diskret och klassisk men som sagt blir den inte så kul att titta på i längden. vet någon om man kan köpa tissot prs 516 begagnat någonstans. hur är det med att köpa begagnat på AD hur fungerar garantier.
 

Thezz

Omega
Kan man sälja gamla klockor till AD eller ska man vända sig till blocket. eller den där hemsidan som slutar på chrno24 (sorry för stavningen på hemsidan gör lat för att kolla vad den heter.) det är en tissot t-touch ll, jag fick den från min farbror som ett bidrag till klockan. vad kan man få för den tror ni den är helt i titanium och har en titanium länk. saknar dock en knapp och alla funktionerna fungerar inte. är det värt att laga eller bara att sälja som den är.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan man sälja gamla klockor till AD eller ska man vända sig till blocket. eller den där hemsidan som slutar på chrno24 (sorry för stavningen på hemsidan gör lat för att kolla vad den heter.) det är en tissot t-touch ll, jag fick den från min farbror som ett bidrag till klockan. vad kan man få för den tror ni den är helt i titanium och har en titanium länk. saknar dock en knapp och alla funktionerna fungerar inte. är det värt att laga eller bara att sälja som den är.
Laga, därefter sälj. Vet inget om rimligt pris, men kan tipsa om en hemsida.
Kolla www.klocksnack.se
Det är ett rätt OK klockforum där man kan sälja och köpa klockor.
 

PCB

Audemars
Ja PRC 200 är ju ganska diskret och klassisk men som sagt blir den inte så kul att titta på i längden. vet någon om man kan köpa tissot prs 516 begagnat någonstans. hur är det med att köpa begagnat på AD hur fungerar garantier.

kollat på prs 200?
tycker den är lite roligare än prc
finns både som quarts och automat
 
Topp