• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avsmalnande klockarmband?

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Jag letar efter ett armband till min 60-talare som är 19mm vid klockan och runt 12mm vid spännet. Jag har ingen aning vad jag ska söka på eller var jag kan hitta ett. Någon som vet vad dom kallas eller vad jag ska söka på?

MVH MR Katt
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det låter väldigt smalt och jag tror det är svårt att söka på något speciellt sökord... Jag skulle försöka titta runt på de etablerade sidorna för läderband. Alternativt skulle du kunna be någon läderräv här på forumet att snida ihop någonting.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Tack för svar, det satt ett sådant på klockan när jag köpte den, och i min hast bytte jag hos klockmakaren till ett random brunt alligator. Men det var inte lika snyggt märkte jag efter några veckor och jag tror urmakaren slängde det gamla, ska fråga honom imorgon...



När formen är smalt vid spännet och bredare vid klockan förstärker det klockans form som får den att se lite större och plattare ut samtidigt som det ser ut att passa mer rätt tidsmässigt (ser 60-taligt ut)

$_12.JPG

Bifogar en bild på hur ett skulle kunna se ut, (hittade denna på ebay efter några timmar men söker efter ett svart :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det håller jag med dig om, dock ser det där bandet på bilden mer ut som ett 19/15 eller 19/14 tror inte jag någonsin har sett ett band som är 19,20/12
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Har ett 18/12 Omegaoriginal (inte till den modellen) på min Seamaster -62. Är helt klart ett mansarmband med tanke på längden, men strukturen och bredden skriker "kvinna!"
 

F-L-P

Panerai
20-12 är extremt.

kolla här. går att söka i ett stort sortiment infästning och buckle bredder. hittar dock inget på 19-12.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Har några såna i 20 /13 i partiet jag har till salu på säljes sidan ( tänkte sänka priset med 200
Dvs till 700 snart)
( 55 armband ) 20mm brukar gå att klämma in på 19 mm
Mail till mig på [email protected] så får du bild
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Tack för svar igen, snyggt omegaband där. I mitt sökande lärde jag mig att 19mm är samma mått som 3/4 inches, det används ofta istället för 19mm, inte helt oväntat i USA och därför finns mycket sådant på ebay, jag lyckades hitta ett brunt som jag beställde hem för futtiga 100kr, jakten efter ett i svart fortsätter.

Ha det gott

Hett_Katt
 
Topp