• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AW hos Erikson Urhandel torsdag 10:e Mars

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Vad var det för anekdot och certina?
Vi fick höra om den storslagna lanseringen av DS Cascadeur runt 95, stort event på Cirkus i Stockholm och jag har för mig att de berättade om jippon runt om i Europa. @DG_STHLM kommer ihåg en reklamfilm när en stuntman körde MC genom en glasruta och reklamerna kallar den "The stundmans watch" :pirate:

Hittade en nyare reklam på en annan Cascadeur:
 

wotan

Rolex
Det är temporärt men welcome to my life, allt längre än 10min till fots från jobbet eller hemmet är en kalkylerad risk. Vi är några personer på jobbet som inte får sitta på samma flyg.
Äsch, så är verkligheten för ledande chefer på dom flesta bolag (det där med flyg/tåg/båt osv). däremot kan du ju åka tunnelbana m.m. utan problem :)
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Vi fick höra om den storslagna lanseringen av DS Cascadeur runt 95, stort event på Cirkus i Stockholm och jag har för mig att de berättade om jippon runt om i Europa. @DG_STHLM kommer ihåg en reklamfilm när en stuntman körde MC genom en glasruta och reklamerna kallar den "The stundmans watch" :pirate:

Föranleddes av mitt bidrag till klockbordet :happyhappy:
Certina.JPG
 

JohnDoe

Rolex
Det är temporärt men welcome to my life, allt längre än 10min till fots från jobbet eller hemmet är en kalkylerad risk. Vi är några personer på jobbet som inte får sitta på samma flyg.
Men det är ju standard riskhantering på många företag och organisationer när det gäller resor, dvs flyg, båt, bil, buss etc. Däremot låter det ogenomtänkt att ni sitter på samma fysiska site om ni har den riskprofilen. Då bör ni snarast sprida er få fler siter och lägre riskexponering. Särskilt om ni jobbar med trading.
 
P

Philippe Stern

Guest
Men det är ju standard riskhantering på många företag och organisationer när det gäller resor, dvs flyg, båt, bil, buss etc. Däremot låter det ogenomtänkt att ni sitter på samma fysiska site om ni har den riskprofilen. Då bör ni snarast sprida er få fler siter och lägre riskexponering. Särskilt om ni jobbar med trading.
Min chef uppmanar mig att köpa MC. Hur ska jag tolka det?
 
P

Philippe Stern

Guest
Kraschade i mitten på 80-talet i 100 km/h. Bara 8 liv kvar nu.
 
  • Like
Reactions: JLW

Gurgel

Cartier
Det är temporärt men welcome to my life, allt längre än 10min till fots från jobbet eller hemmet är en kalkylerad risk. Vi är några personer på jobbet som inte får sitta på samma flyg.
Vad fan jobbar du med? Brandman eller president är det enda jag kan komma på där man måste kunna vara på plats på arbetsplatsen inom 10 min...? Innebär det att du inte får bli full heller? ;-)

Min chef uppmanar mig att köpa MC. Hur ska jag tolka det?
...
 

JohnDoe

Rolex
Utgår från att ni kör i "molnet" med lämpliga tillhörande tjänster för att uppnå tllfredsställande driftsäkerhet. Utifrån din beskrivning av tjänsten låter det som siten behöver lite "handpåläggning och kärlek" för att hålla sig uppe. Om ni på ditt kontor inte får vara för långt borta eller resa tillsammans så är tjänsten så känslig att ni måste ha fler siter för operations. Har man det så blir det så mycket lättare att ha ett privatliv..... Hör av dig om ni behöver en strukturell plan för 24/7 operations.
 
Topp