Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bära klocka på gymmet?

Diskussion i 'Diskussion' startad av ZQT, 5 juli 2013.

1. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

God morgon KS!

Jag är fullt medveten om att vi har diskuterat detta innan, men det var ett tag sen och med lite nya medlemmar är det kul att diskutera igen!

Hur gör ni? Bär ni klockan på gymmet? Varför/varför inte?

Många kanske inte har något val, man drar direkt från eller till jobbet och vill inte lägga klockan i skåpet. Och att vara klocklös en dag, det behöver jag nog inte ens motivera.

Ja kanske, förstår det där med tidsaspekten dock, även om jag sällan är så noga utan kör oftast bara så snabbt som möjligt när jag pustat lite. Sen har vi faktiskt klockor på väggarna om jag skulle använda mig av dom, men förstår ditt resonemang! :)

Tobbe gillar detta.
  2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Jag har klocka på.

3. steevel

steevel Torpare

Från:
    Stockholm
    Kul att jag fick vara med och inspirera till en ny tråd :)

För mig personligen, iallafall på det gym jag tränar på för tillfället, skulle det kännas olustigt att lämna klockan i värdeskåpet då jag oftast tränar när det är obemannat. Och att välja mellan att stoppa klockan i fickan och att ha den runt armen anser jag inte är ett val :)

My 2 cents

4. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Efter ett pass med min gamla sub LV så gick klockan med +30sek. Numera stannar klockan hemma när jag går till gymmet.

5. POO

POO Präst

Det händer att jag har klocka på gymmet g-shock eller puls men tycker den mest är i vägen speciellt när man är ute med de stora pojkarna bland de fria vikterna därför brukar den åka av.
    För de som inte vill låsa in den i skåpet så ha den där ni har plånboken.
    Annars finns det fina flaskor med utrymme i botten för pulver men funkar fint för nycklar så en klocka borde gå utmärkt.

6. micke_s

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Alltid klocka på, alltid en beater på gymmet.

easy rider gillar detta.
  7. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Nää! Inget runt handleden på gymmet!

Precis som för Federer så kan klockan göra att handleden inte får jobba fritt :D

8. oscaroscar

oscaroscar Präst

Har jag haft g-shock eller seiko monster så får den va kvar på handleden. Rolex stannar hemma.

9. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Skulle aldrig bära någon av mina klockor jag bryr mig om, om det finns risk för skav.

Motion eller de flesta maskiner stör ju klockan inte och riskerar inte ta stryk, så då är det väll ok.

10. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Gymmar inte

TheKing, mrMyagi, meo_swe och 8 andra gillar detta.
  11. JayJay

JayJay Biskop

Har alltid klocka på gymmet. Oftast en digital Casio eller Polar pulsklocka. Hur ska man annars ha koll på tiden mellan seten? Väggklocka är inget alternativ. Ibland har jag glömt digitalarna hemma och då får det som satt på armen när jag kom till gymmet stanna kvar.

12. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Klocka på!

13. _jonte

_jonte Friends of KS

Är klockan vattentät så är det bara att slänga över ett svettband så är man safe. Men normalt har jag inte klocka på.

Målarn gillar detta.
  14. Amesoeurs

Amesoeurs Stadsbo

Från:
    Örebro
    Jag kör med en 200- kronors quartz på gymmet, en som det inte gör något om man råkar repa

15. Barda

Barda Friends of KS

Klockan får stanna i lådan på jobbet när man går till gymmet. Om det inte vankas skidåkning, cykling eller löpning. Då åker pulsklockan på...

16. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Tränar alltid lunchtid, då lägger jag klockan på skrivbordet.

17. KalleKnuda

KalleKnuda Stadsbo

Från:
    Guldkusten
    Funderar på att köpa en gshock till träningen :) Men i nuläget kör jag utan

18. gruby

gruby Friends of KS

Ska jag hemifrån till gymmet och sedan tillbaka igen så får klocka stanna hemma men som TS skriver så hamnar man ibland på gymmet efter skola/jobb och då är klockan på armen!

19. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Ett tag sedan gymning nu. Men solklart klocka på.
    Har man en sub är den väl gjord för lite tuffare tag?
    Däremot vet jag inte riktigt hur man får länken ren efter att ha svettats in den? Gäller givetvis även andra tillfällen;) vad är eg god skötsel av länk?

20. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är det en sportklocka så stannar den på. För att hålla koll på tiden och känna mig lugn för stöldrisken.

21. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Vem går till gym egentligen?

Trodde det var för spritfeta fjortisar som skall instagramma.

meo_swe gillar detta.
  22. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Du följer mest spritfeta fjortisar på instagram får vi anta då? :)

vaniljglass gillar detta.
  23. Thomas77

Thomas77 Bonde

Jag har hört att mekaniska verk inte alltid gillar fysisk aktivitet som löpning, golfspelande och dylikt? Någon som har koll på hur det ligger till? Jag gymmar förvisso inte men springer istället, då bär jag en Nike Gpsklocka. Kanske skulle springa Lidingöloppet med min Rolex :)

24. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

jäkligt obekvämt när länken blir tajt iom att armen sväller.

25. Jonathan

Jonathan Torpare

Från:
    Stockholm
    Jag kör min milauss på gymet - nästan mer risk för repor när man sitter vid skrivbordet och släpar länken mot bordet.

26. UNO

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    G-shock eller Breitling Colt Chronograf Quartz.
    Att vara utan klocka känns mer naket än att vara utan kläder.
    G-shock erbjuder ett djupt träsk att vada i, just i denna stund sitter det en 55 mm supertålig på handleden.

27. Wollen

Wollen Barfly

Gymma?

28. alfgren

alfgren Biskop

Nu var det länge sedan jag betalade för att lyfta tunga metallbitar men då jag gjorde det satt klockan alltid kvar. Om man brukar få skadliga stötar på klockan tränar man på fel sätt - handlederna ska inte vara mellan vikterna...

29. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Kör alltid Rolex på löpturen!

30. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Prövade att ha på mig klocka på gymmet ett par ggr, funkade inte, så jag slutade gå till gymmet!

Amesoeurs, fredrik!, easy rider och 4 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield