• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bära klockan

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gillar att bära den på ovansidan. Gillar inte att bära den på undersidan...
 

AndyK

Cartier
Undersidan går fetbort! Ser inte riktigt fördelen med det.
Sen vill man ju visa upp sin skönhet också, det funkar ju inte på undersidan.
 
Ovansidan utan tvekan. Känns som ett jäkla meck att vrida armen för att kolla vad klockan är/beundra sin skönhet samt att ja hade utan tvekan lyckats skada mina klockor något extremt med tanke på hur klantig jag är.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
På undersidan är praktiskt om man sitter på toa och samtidigt läser KS i mobilen och vill titta på sin klocka samtidigt.....
 

Bazinga

Breitling
De klockor jag äger idag bär jag alltid på översidan.

Sen finns det ju klockor som gör sig bra att bära på undersidan, ett ex är Omega Driver där tavlan är roterad 90grader så kl 12 är där kl 3 är på ev vanlig klocka. Den är ju gjord för det för att vara lättavläst när man håller händerna på ratten. Tycker dessa är riktigt tuffa och köper jag en någon dag så kommer den bäras som det är tänkt på undersidan av armen.

Bild stulen från nätet
driverblack.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Händer att den hamnar på undersidan ibland. Gubbkoolt, skyddar uret samt att det är en naturligare rörelse att vrida handleden åt det hållet...
 

ErikGBG

Audemars
Sist jag hade klockan på undersidan var när jag jobbade militärt, alltid bra att kunna se på tiden när man står i färdigställning.
 

joey

Cartier
Ovansidan, undersidan och/eller sidan. Beror på utrymmet och slappheten i länken...
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21364212496.821383.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21364212496.821383.jpg
    57.7 KB · Visningar: 157
  • ImageUploadedByTapatalk 21364212549.232769.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21364212549.232769.jpg
    75.2 KB · Visningar: 155
  • ImageUploadedByTapatalk 21364212623.134722.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21364212623.134722.jpg
    75.8 KB · Visningar: 155
Topp