Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bärplockarklocka!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Norrlänningen, 10 augusti 2013.

1. Norrlänningen
    Trådstartare

Norrlänningen Präst

En äkta Norrlänning plockar givetvis bär till sin egen sylt, som han sedan kokar med stort nöje.
    Nu vill jag inte skryta över Norrlands förträfflighet, men om ni får chansen så prova hemkokt hallonsylt med 100% nyplockade hallon.

Detta är alltså en delikatess utöver det vanliga och många som tidigare endast smakat sylt från affären (typ 5% hallon från Bulgarien och 95% äppelmos + kemikalier till förbannelse) - blir väldigt förvånade över hur sjukt gott hallonsylt är. :woot:

Nåväl, GMTn fick inte följa med till skogen, men vid ett sådant högtidligt tillfälle som syltkokning är den självklart med!

Tack för mig, nästa gång kan det bli bilder från hjortronsyltskokningen! (vilket är om möjligt ännu bättre!)

Peddjy, Icaras, Scaramanga och 4 andra gillar detta.
  2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Hjortron har vi inte i Skåne men hallon finns det gott om i skogarna runt Helsingborg. Min hustru har också kokt hallonsylt så jag vet vad du menar.
    Jag är dock besviken å din GMT: s vägnar på att den inte fick följa med ut i skogen, den klarar betydligt tuffare uppgifter. :)

3. Bojke

Bojke Fjunis

Hallon är bärens Rolls Royce!

Icaras gillar detta.
  4. carlanton

carlanton Biskop

Hallon är för nybörjare. Hjortron är ganska bra, men ingenting slår åkerbär.

Skogens konung.

Icaras gillar detta.
  5. Emil

Emil Borgare

bär hit och bär dit, jordgubbar är det som gäller nu gott folk!

6. MJ24

MJ24 Friends of KS

Nästan färg-matchat med hallon...en post till, men med lingon och blåbär kanske?:cool:

7. Norrlänningen
    Trådstartare

Norrlänningen Präst

Haha, jag fick precis en idé till min 30-års tårta som skall tillverkas senare i höst. :woot:

Icaras och MJ24 gillar detta.
  8. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    :D förväntar mig en bild på resultatet!

9. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Trodde du hade plockat hjortron, lite besviken. Fast såg ändå gott ut, vildhallon eller? Vad hade du för klocka när du plockade då?!

Målarn gillar detta.
  10. Emil

Emil Borgare

utbrast i skratt när jag kom till sista meningen, tror jag är övertrött!

Mårtenssons ur Brookfield