• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bärplockarklocka!

En äkta Norrlänning plockar givetvis bär till sin egen sylt, som han sedan kokar med stort nöje.
Nu vill jag inte skryta över Norrlands förträfflighet, men om ni får chansen så prova hemkokt hallonsylt med 100% nyplockade hallon.

Detta är alltså en delikatess utöver det vanliga och många som tidigare endast smakat sylt från affären (typ 5% hallon från Bulgarien och 95% äppelmos + kemikalier till förbannelse) - blir väldigt förvånade över hur sjukt gott hallonsylt är. :woot:

Nåväl, GMTn fick inte följa med till skogen, men vid ett sådant högtidligt tillfälle som syltkokning är den självklart med!

DSC_0018_zps233f5af1.jpg


DSC_0019_zps723078b0.jpg


DSC_0020_zpsa9488cfb.jpg


Tack för mig, nästa gång kan det bli bilder från hjortronsyltskokningen! (vilket är om möjligt ännu bättre!)
 

jabla

Sarlacc
Hjortron har vi inte i Skåne men hallon finns det gott om i skogarna runt Helsingborg. Min hustru har också kokt hallonsylt så jag vet vad du menar.
Jag är dock besviken å din GMT: s vägnar på att den inte fick följa med ut i skogen, den klarar betydligt tuffare uppgifter. :)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Trodde du hade plockat hjortron, lite besviken. Fast såg ändå gott ut, vildhallon eller? Vad hade du för klocka när du plockade då?!
 
Topp