• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bäst urverk Omega 8400 eller Rolex 3135

TimeDealer

Cartier
Som rubriken lyder vilket urverk är det bästa? Är det Omegas nya 8400 eller Rolex beprövade 3135?

Vilket är mest hållbart och håller tiden bäst är nog det mest intressanta.
Jag har själv 8400 i min Semester 300. Den tenderar att hålla tiden bra. Men det känns som om den behöver köras in ett tag till för att bli mer korrekt just nu hoppar den mellan +3sek-8sek. Men den går aldrig snabbare än så. Dvs den plockar inte på sig 3-8sek per dag utan stannar mellan det hela tiden. Det tycker jag är fantastiskt bra. Men väntar nu på att den ska sluta hoppa. Eller så kanske den beter sig så. Ingen aning.
Har dock aldrig ägt en sub kanske att ni som gör kan dela med er med lite info. Och dem som har både Submariner och semester 300 kan ju gärna flika in med vad dem upplever är bäst.
 
Topp