• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa bad(strand)klockan?

Oew

Rolex
Typiskt KS fenomen detta. TS vill ha en "gå till stranden med barnen" klocka. Förslagen i början är lite Seikos och slutar med PP 5711 och Aquanaut, AP RO, Pannor och Daytona etc. :) Inget ont om dessa klockor. Skulle kunna panntsätta huset för att införskaffa vilken som helst av dessa, men skulle nog föredra en SKX på stranden för att inte gråta blod när den repas av sand mm.
Tycker en keramisk royal oak funkar perfekt, den kommer aldrig repas av sand eller något för den delen.
 

Igge

Panerai
Typiskt KS fenomen detta. TS vill ha en "gå till stranden med barnen" klocka. Förslagen i början är lite Seikos och slutar med PP 5711 och Aquanaut, AP RO, Pannor och Daytona etc. :) Inget ont om dessa klockor. Skulle kunna panntsätta huset för att införskaffa vilken som helst av dessa, men skulle nog föredra en SKX på stranden för att inte gråta blod när den repas av sand mm.

image.jpeg

Håller delvis med dig, övergår lätt till en kraftmätning.

Här kommer två nya förslag som jag personligen gillar och ofta använder när det av olika anledningar inte lämpar sig att ha en dyr klocka. Tyvärr så hade jag inga läckra strandbilder på dessa klockor, så håll till godo med rekvisitan kranvatten, balkong och bukett.
Trevlig helg, det som är kvar av den.
/i
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Här är mina badklockor från förra året, tycker alla tre dög rätt bra. :)
 
Senast ändrad:
Topp