• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa badklockan för 3k

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tjo

Drar till Thailand med familjen i november och funderar på om jag "behöver" en ny badklocka till dess.

Min aqualand får nog hänga med men ett komplement vore kul. Har tänkt mig max 3k.

Tänker lite bling, two tone jubilee etc. Sneglat på olika Squale och t o m Steinhart men njae.

Det får gärna vara vintage och blingigt när jag ska poolhänga och dricka bärs i solen ;)

Tag Heuer TT i svart och guld kanske? Hur svårt är det att få en sådan vattentät om det skulle behövas?

Några andra förslag?




Ja, det här är nog en förtäckt köpesannons också ;)
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blackbay'en fungerar utmärkt till strand aktiviteter... Kör med den! :)
Hör gärna av dig om det finns möjlighet med en bira i Bkk....

Mvh
Micke E
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Blackbay'en fungerar utmärkt till strand aktiviteter... Kör med den! :)
Hör gärna av dig om det finns möjlighet med en bira i Bkk....

Mvh
Micke E

Jag är övertygad... tror jag.

Klart vi ska försöka oss på en GTG :)

Du kanske har lite tips på hotell och lite annat smått o gott? Via PM såklart.
 

fredtiger

Cartier
Den här finns även som tt:

8je7QLM.jpg


Perfekt strandbeater inom budget.

Sedan håller jag med om att BB är utmärkt för ändamålet också...;)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tjena mannen!
Är det inte perfekt läge att rasta en seiko? Förstår om BBn känns för fin. Iofs, när jag var i Thailand i februari var det en gubbe som bar sin helgulds ym2 vid poolen och på stranden.
Vill du köpa en till klocka så kanske en Certina ds Diver eller kanske en swatch?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag tycker du ska köra med din Blackbay, men om du vill ha något billigare på stranden - SKX007.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Klart du ska använda din BB, tool klockor ska användas, de tål det. Hade min rolex sub i pool, barnpool, stranden, lekplats och piratskepp på mallis i sommras, no problemo.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Har själv en aqualand som ts, gillar den skarpt, har svårt att hitta mer prisvärt än denna!
 
D

Deleted member 1265

Guest
OT en sjukt frän grej med aqualand är djupmätningen med decimalfunktion. Detta resulterade i fridykstävling med vän när vi var 14 år gamla, såhär 20 år senare inser jag hur livsfarligt det var.
Hursom, tävlingen vann jag, 14m djupt.
 

cab

Audemars
2-Faktor
En Seiko fungerar riktigt bra som resklocka, här dyks det med min skx171 i Filippinerna.

SmHYsMi.jpg


Vill man vara lite fränare så ska man ju ta med sig något dyrare också, din BB gör nog jobbet galant.

bzR46BZ.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Vad fasiken. Var på badhuset med kidsen igår och tog då min gamla Seiko 6306-7001 och den klarade jobbet galant. Kanske får bli den, BB´n och Mr Aqualand på resan.

3 klockor på 2 veckor, det räcker väl? ;)
 
Topp