• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa bandet till en barkad DD?

wundlander

I know I look great in my Mustache
Är för lat för att leta själv så jag frågar er.
Som nybliven ägare till en DD så vill jag kitta lite. Inser förstås att det är länken som kommer att härska över denna klocka men nu har jag ju ändå ett gyllene tillfälle att skaffa ett extravagant band.
Det ligger ett 16mm rolexspänne och väntar på rätt band. Ödla, ål, stegosaurus. Ös på.
Tavlan är typ nougat sunburst.
Pingar Aurum då jag vet att du kan sånt här. :)
image.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Känns som att det är någon nyans av brunt du skall ha. Totte eller vad han heter har väl en brun DD? Skulle säga krokodil, relativt tjock och lätt stoppat. Skinntyp beror ju lite på vad du är ute efter. Skurna kanter och inte vikta. Ingen kontrastsöm. Det viktiga är att hitta rätt färgton, vilket nästan är omöjligt att avgöra på bild.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Känns som att det är någon nyans av brunt du skall ha. Totte eller vad han heter har väl en brun DD? Skulle säga krokodil, relativt tjock och lätt stoppat. Skinntyp beror ju lite på vad du är ute efter. Skurna kanter och inte vikta. Ingen kontrastsöm. Det viktiga är att hitta rätt färgton, vilket nästan är omöjligt att avgöra på bild.
Vill att det ska kännas precis lika gubblyxigt som barken. Tror på kroko själv men funderar på om det funkar att bryta av med svart eller om det är en matchning som måste till.
Vanskligt att handla online om matchning ska till.
Älskade iofs ditt gamla dollarband. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vill att det ska kännas precis lika gubblyxigt som barken. Tror på kroko själv men funderar på om det funkar att bryta av med svart eller om det är en matchning som måste till.
Vanskligt att handla online om matchning ska till.
Älskade iofs ditt gamla dollarband. :)

Ja grönt och brunt funkar ju... Men som sagt bäst att leta efter rätt färg i omgivningarna om du inte får till en urbutik och testar nyanser. Tror svart är lite tråkigt faktiskt. Vill man skoja till krokodilen kan man köpa ett matt band. Man har dock inte så mycket att välja mellan om man inte vill specialbeställa ett band.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Matt låter trevligt.
Har väl iofs inget emot att specialbeställa ett band, men då svider det än mer om matchningen inte sitter.
Har du tips på bra krokodilband?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Matt låter trevligt.
Har väl iofs inget emot att specialbeställa ett band, men då svider det än mer om matchningen inte sitter.
Har du tips på bra krokodilband?

Nje, kan inte säga att jag har det egentligen. Beställer du Hirsch kan du ju alltid göra det i butik och därmed kolla på nyanser, annars är väl Camille Fournet ett alternativ. CFs saffiano är rätt kul med och kanske det kan matcha glasringen?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Knepigt. Tavlan ser ganska ljus ut. Svårmatchad då den riskerar att försvinna mot strapet.
Struts?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Grattis till klockan! Bark är ballt!

Kanske leta upp en gammal handväska/plånbok i krokodilskinn med rätt kulör och skära till eller be någon annan göra det.
 

par

Patek
2-Faktor
Fan va nice, går att sätta riktigt trevliga läder på en DD. Det är en av få klockor som passar extremt väl på läder.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Knepigt. Tavlan ser ganska ljus ut. Svårmatchad då den riskerar att försvinna mot strapet.
Struts?
Ja, den är rätt ljus för att vara brun. Bara nyanser mörkare än guldet. Men iom att den är lite burstig så tror jag att den kliver fram ändå.
Är skeptisk till struts med sina läskiga knottror.
Bara på reverso är min filosofi. ;)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Ja, den är rätt ljus för att vara brun. Bara nyanser mörkare än guldet. Men iom att den är lite burstig så tror jag att den kliver fram ändå.
Är skeptisk till struts med sina läskiga knottror.
Bara på reverso är min filosofi. ;)
Kanske en god filosofi. Såg dock en bild på en bruntavlad DD på struts. Jävelfint. Men då var tavlan mörkare och bandet lite matt. Ska se om jag hittar bilden.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Känns som att det är någon nyans av brunt du skall ha. Totte eller vad han heter har väl en brun DD? Skulle säga krokodil, relativt tjock och lätt stoppat. Skinntyp beror ju lite på vad du är ute efter. Skurna kanter och inte vikta. Ingen kontrastsöm. Det viktiga är att hitta rätt färgton, vilket nästan är omöjligt att avgöra på bild.
Nej jag tror att Tottes DD är svart i tavlan men mattats av med tiden om jag inte minns fel.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Bra inspiration... Blir nog att fixa läder till min DD också. Behöver få upp gubbstatusen genom taket på den, är ju redan bara i taknocken, det räcker inte!
Sitter nu och letar febrilt jag :D
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Topp