• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa beatern för ca 35 k? (bilder)

Vilken är den bästa beatern av dessa kandidater?

  • IWC Ingenieur 3239 vit

    Röster: 22 15.7%
  • Tudor Ranger

    Röster: 2 1.4%
  • Tudor black bay blue

    Röster: 27 19.3%
  • Rolex Explorer II 16570 vit

    Röster: 70 50.0%
  • IWC Spitfire Fliegeruhr UTC TZC 3251

    Röster: 5 3.6%
  • IWC Flieger Mark XV 3253

    Röster: 14 10.0%

  • Totala väljare
    140

Wboy

Panerai
Redan nämnt tidigare, men som beater för den summan skulle jag leta efter en 14060 alla gånger!

Ingen har dock ännu lyckats hitta någon 14060 för 35k som är i användbart skick. Dessutom vill jag nog ha något roligare och något som för det otränade (läs ej WIS) ögat skiljer sig mer från min BLNR. Därav min brasklapp i trådstarten om att Sub-förslag var oönskade :bag:
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Men är då en 14060 roligare än en 5513 med safirglas och vitguldsindex @Scaramanga ?
5513 är roligare med plexi men visst är man en vintagenisse så kommer man förr eller senare vilja ha målade index. För det priset är den svårslagen tycker jag, går att få tät, går bra, relativt lättsåld osv. En Tudor är trevligt men det är inte alla som vill ha målade index eller Vintage mögel för den delen... och då kanske 5513 med vitguldsindex inte är så dumt after all.
Ett alternativ är en iwc 3536.
 

Marckus

Panerai
För de pengarna pratar vi generellt sett trista boetter och spiderdials, alternativt servicetavlor. Om jag måste välja mellan subbar i den prisklassen tar jag hellre en ok 14060 än en keff 5513. Man kan ju givetvis ha tur, men vettiga 5513 blir bra mkt dyrare
 

Wboy

Panerai
5513 är roligare med plexi men visst är man en vintagenisse så kommer man förr eller senare vilja ha målade index. För det priset är den svårslagen tycker jag, går att få tät, går bra, relativt lättsåld osv. En Tudor är trevligt men det är inte alla som vill ha målade index eller Vintage mögel för den delen... och då kanske 5513 med vitguldsindex inte är så dumt after all.
Ett alternativ är en iwc 3536.
Tack för intressant reflekterande. Mögel visste jag inte ens var ett problem, låter ju rätt okul. IWC 3536 är ok, men nog inte helt vad jag är ute efter.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
För de pengarna pratar vi generellt sett trista boetter och spiderdials, alternativt servicetavlor. Om jag måste välja mellan subbar i den prisklassen tar jag hellre en ok 14060 än en keff 5513. Man kan ju givetvis ha tur, men vettiga 5513 blir bra mkt dyrare
Nu är det rätt svårt att bedöma den på K&s med en bild men rent spontant går det ju inte att dra slutsatsen att den är keff baserat på bara den bilden?
 

Wboy

Panerai
Ligger en 5513 med safir å vitguld på blocket nu hos Dr. Watch. Opolerad och rätt sliten, vilket inte måste göra något för mig i detta fall.

(hur spårades min tråd in i Sub-träsket!?)
 

Wboy

Panerai
Ytterligare alternativ vore flygare från Glashütte. Känns som extremt prisvärt klockhantverk. T.ex.:
2525627_xxl.jpg
2525627e_xxl.jpg
 

Marckus

Panerai
kollar du på vintage borde du rimligen väga in servicekostnad i mental prisbild om du ska jämföra objekt prismässigt. Lycka till!
 
Topp