• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i Malmö

Djstrahl

Omega
Känner att det är hög tid för den 3e största staden i Sverige att också få en tråd för att kröna de bästa burgarna i staden.

Jag kan börja med att nominera Casual Street Food och surf shack.

Vad tycker ni? Vilket ställe i Malmö är ert favorit ställe? :)
 

Djstrahl

Omega
Kom på att trådar behöver bilder för att bli bra. ;) här är en burgare från surf shack med garlic fries.
IMG_05371.jpg
 

Esh

Omega
2-Faktor
Casual är överlägset bäst! Vet att ig kontot burgerspotting som sköts av Bergfors (Max) gav Casual 8/10 på hans senaste besök!:)
 

Frodda

Omega
Maria kiosken på sankt Knuts torg smakat som dom gjorde förr, dessutom jäkligt trevlig.

Bergsgatan, 1002.
Burgarna är bra men för tjocka pommes
 

Esh

Omega
2-Faktor
Maria kiosken på sankt Knuts torg smakat som dom gjorde förr, dessutom jäkligt trevlig.

Bergsgatan, 1002.
Burgarna är bra men för tjocka pommes

Endast provat 1002 en gång men då hade de äckligt bröd (standard köpebröd) och dåliga pommes + alldeles för många varianter på burgare
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Har någon provar butgarstället på caroli, som ersatte köttbaren?
Tror de är för dyra son lunch. I malmö betalar man inte 130:- för en burgarlunch
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Jag har inte gått tillbaka till tusen2 sen servitrisen sa att det inte gick att få köttet medium rare pga köttet steks på morgonen och sedan värms upp vid beställning .. :banghead:

Lätt bäst burgare har Casual.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Har käkat på både Surf shack och Casual, och där drar Casual det överlägset längsta strået!
Var berusad under båda besöken så min åsikt är helt tillförlitlig.
 

Sjobedan

Rolex
Surf schack och Tommy's är de bästa jag testat än så länge. 1002 är inget att hänga i granen.
Blir ett besök inom kort till Casual, många jag känner som håller det högre än surf schack.
 

matalm

Cartier
Malmö brygghus på Bergsgatan hade bästa burgaren och Friesen jag smakat innan, men jag tror de har gjort om restaurangen nu och serverar inte den längre? Den var alltid perfekt stekt med ost, bacon och friterade lökringar, fantastiska pommes o aiolidipp to die for! Var i Malmö mkt 2009-2014, men inte längre. Nån här borde han varit där(?)!
 

Djstrahl

Omega
Malmö brygghus på Bergsgatan hade bästa burgaren och Friesen jag smakat innan, men jag tror de har gjort om restaurangen nu och serverar inte den längre? Den var alltid perfekt stekt med ost, bacon och friterade lökringar, fantastiska pommes o aiolidipp to die for! Var i Malmö mkt 2009-2014, men inte längre. Nån här borde han varit där(?)!
De va bra innan ja, men de har gjort om som sagt. De närmsta en burgare du kan komma nu är en pulled pork burger.
 
Topp