• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i NYC

MBx

Cartier
Ambitiöst på ett positivt sätt. :hungry:

Det finns för få ställen som serverar handgjorda burgare i Sverige. Hur svårt kan det vara; köttfärs plus köttfärs!? Istället serveras skosulor från frysten. :hungover:
 
  • Like
Reactions: ZQT

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Burgare i USA är helt annorlunda jämfört med här hemma i Sverige. Kul att se att du rankar spotted pig högst. Brukar själv baka bröd på deras recept. Ett givet besök när jag ska till NYC.

Gillar din filosofi angående tillbehör. Många som inte verkar förstå hur en riktig burgare ska serveras.
 
  • Like
Reactions: ZQT

Onelund

Rolex
Shake Shack håller jag absolut högst just pga deras take out. Ska jag käka på restaurang blir det gärna något annat än burgare, men jag håller med i The spotted pig, de håller världsklass.

Shake Shack på Columbus Avenue är tip top imo dessutom mindre en 100m från mitt övernattningsställe :)
 
  • Like
Reactions: ZQT

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Imponerande sammanställning. Kan dock tänka mig att det var trevligt att genomföra research för projektet.:)
 
  • Like
Reactions: ZQT

ZQT

The Banker
2-Faktor

Har du varit där?

Gick dit, en lördag typ kl 15 kanske, näst intill tomt i restaurangen. Tog plats vid baren och blev i princip utskälld när jag frågade om deras specialitet. Valde ändå att försöka beställa, efter 20 minuter utan en enda blick från bartendern eller andra i personalen så gick jag. Läste efteråt på Yelp att stället gått ned sig som fan på sistone och att de har varit bra innan.
 

brr

Omega
Har du varit där?

Gick dit, en lördag typ kl 15 kanske, näst intill tomt i restaurangen. Tog plats vid baren och blev i princip utskälld när jag frågade om deras specialitet. Valde ändå att försöka beställa, efter 20 minuter utan en enda blick från bartendern eller andra i personalen så gick jag. Läste efteråt på Yelp att stället gått ned sig som fan på sistone och att de har varit bra innan.

Japp, var där förra året. Då var det bästa burgaren jag ätit och extremt trevlig personal. Tråkigt om det gått ned sig. Har väl lite av en historia med borgmästaren som brukar käka där osv.

Både kött och bröd var världsklass då iaf. Tack för listan!
 
  • Like
Reactions: ZQT

ZQT

The Banker
2-Faktor
Japp, var där förra året. Då var det bästa burgaren jag ätit och extremt trevlig personal. Tråkigt om det gått ned sig. Har väl lite av en historia med borgmästaren som brukar käka där osv.

Både kött och bröd var världsklass då iaf. Tack för listan!

Vet att det ska vara riktigt bra. VD:n för Max kör någon burgarspotting på instagram med, han har den på full pott. Blev riktigt besviken, åkte upp 80 gator bara för att käka på stället, vilket säger en del om det ändå med tanke på att det är Manhattan.
 
  • Like
Reactions: brr

brr

Omega
Vet att det ska vara riktigt bra. VD:n för Max kör någon burgarspotting på instagram med, han har den på full pott. Blev riktigt besviken, åkte upp 80 gator bara för att käka på stället, vilket säger en del om det ändå med tanke på att det är Manhattan.

Skulle ge det en ny chans, kanske på en vardag. Vi verkar ha ganska liknande syn på hur en hamburgare ska vara och jag drömmer om JG Melon fortfarande.
 
  • Like
Reactions: ZQT

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Stanton Social - kobe burgaren, hands down den bästa burgare jag ätit.

Inte direkt snabbmat men ändå.

Tack för guiden, ska kommas ihåg nästa gång man är på plats. Håller också Shake Shack väldigt högt.
 
  • Like
Reactions: ZQT

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Otroligt ambitiös listning, tack för den! Bokmärker inför nästa NY-tripp!
Bästa burgaren jag ätit, eller åtminstone mest minnesvärda, intogs märkligt nog i Annecy i Frankrike, från ett hål i väggen i arkaderna i gamla stan. Ingen ketchup, bara dijon-senap. Fantastisk.
 
  • Like
Reactions: ZQT

Helvetia

Cartier
Grym lista! Ett par ställen jag lätt testar nästa gång man är i NY. Svårt att se att något vinner över shake shack helhetsmässigt. Går säkert att hitta godare lyxburgare, men att dom för den pengen kan göra den burgaren... Om saknaden blir för stor åker jag till bun meat bun ute i Farsta. Dom har försökt kopiera shake shack och gör det rätt bra för Sverige.

Senast jag var i New York ville jag gå till det här stället för atmosfären, men det hade tyvärr stängt.
http://vimeo.com/thismustbe/prime

Ser gärna fler listor, typ bästa Deli etc!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Grym lista! Ett par ställen jag lätt testar nästa gång man är i NY. Svårt att se att något vinner över shake shack helhetsmässigt. Går säkert att hitta godare lyxburgare, men att dom för den pengen kan göra den burgaren... Om saknaden blir för stor åker jag till bun meat bun ute i Farsta. Dom har försökt kopiera shake shack och gör det rätt bra för Sverige.

Senast jag var i New York ville jag gå till det här stället för atmosfären, men det hade tyvärr stängt.
http://vimeo.com/thismustbe/prime

Ser gärna fler listor, typ bästa Deli etc!


Bästa delin = den som ligger närmast ;) (typ)
 

Onelund

Rolex
@JakobZ Har du testat Nürn-burger på Nürnberger Bierhaus? ligger ute på Staten Island 817 Castleton Ave

Om du tröttnar på Manhattans burgare och vill dra dig däråt så testa, www.nurnbergerbierhaus.com


Väldigt bra personal, saftigt kött & bra tillbehör, Hyfsat bra urval av Öl hade de också
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
@JakobZ Har du testat Nürn-burger på Nürnberger Bierhaus? ligger ute på Staten Island 817 Castleton Ave

Om du tröttnar på Manhattans burgare och vill dra dig däråt så testa, www.nurnbergerbierhaus.com


Väldigt bra personal, saftigt kött & bra tillbehör, Hyfsat bra urval av Öl hade de också


Staten Island, vad fan ska jag göra där? :D Skämt åsido, tack för tipset men kommer ej hinna med det den här gången.
 

Målarn

The Steak
Grymt JakobZ

Bill's bar & burger hade riktigt goda burgare!!

20140831_122129.jpg
 
Topp