• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Asplund

Patek
2-Faktor
Då det finns en tråd om bästa burgarna i USAs trevligaste stad så känner jag att det måste finnas en för Sveriges trevligaste stad ;)

Vilka burgare måste man testa?

Har nog testat dem flesta men mitt bidrag får bli Bun Meat Bun i Farsta, deras Onion Cheese burgare är fan bland det godaste jag ätit. Enkel på ytan men gudomlig på insidan :happyhappy:

Hemsida: http://www.bunmeatbun.se/

Fyll på med era favoriter..

/Asplund
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Bun meat bun är grym ja, klart man reppar orten dessutom.. Måste äta där oftare.
Vilka ska man testa i innerstan?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Flippin'! Tråkigt men sant att det är bland det bästa Sthlm har :)

American Table i Clarion Sign har en bra burgare om man råkar bo där!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tycker Flippin var godare än Bun Meat Bun, men bara marginellt.
Samma sak med Prime, Flippin är godast hittils men väldigt hypat.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hamburgaren jag fick på Strandvägen 1 i somras var nog den godaste jag ätit under 2014 i alla fall :)
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Vegabaren är inte dum, inte i Stockholm men ändå - lite mer normalprisad än lyxhaken. Har inte testat Flippin' eller Petters hak än. Bistro Bon är kalas.
 
Flippin' är väldigt överskattat. (Missförstå mig rätt; Det är VÄLDIGT bra burgare, men hypen kring stället är helt sjukt.)
Oljebaren är också rätt bra.

Vill man dock ha en riktigt grisig, bakisburgare med en meny storleken av en Pizzeria. (Ja, du kan få en Godzilla = 3x200g burgare, eller en "Hawaii med skinka & ananas om du vill!)
Stället jag talar om upptäcktes på en Stride of Pride (Walk of Shame för vissa, men inte för mig denna gång) och jag hade inte en blekaste aning om vart jag var någonstans, men det låg vid Midsommarkransen, nära Ericssons huvudkontor.
Hamburgerprinsen. Ser inte ut att vara mycket utifrån, men vill du få valuta för din peng så är det dit du ska.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Flippin' är väldigt överskattat. (Missförstå mig rätt; Det är VÄLDIGT bra burgare, men hypen kring stället är helt sjukt.)
Oljebaren är också rätt bra.

Vill man dock ha en riktigt grisig, bakisburgare med en meny storleken av en Pizzeria. (Ja, du kan få en Godzilla = 3x200g burgare, eller en "Hawaii med skinka & ananas om du vill!)
Stället jag talar om upptäcktes på en Stride of Pride (Walk of Shame för vissa, men inte för mig denna gång) och jag hade inte en blekaste aning om vart jag var någonstans, men det låg vid Midsommarkransen, nära Ericssons huvudkontor.
Hamburgerprinsen. Ser inte ut att vara mycket utifrån, men vill du få valuta för din peng så är det dit du ska.


Inte testat det trots att jag åkt förbi flera gånger. Är det inte fryspuckar där? Finns för övrigt även i Sundbyberg.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Vegabarens sambalburgare är shef.

Phil's burger vid Gärdet har jag käkat hos 2 ggr och det har vart bra burgare.
 

Anton

Omega
Inte testat det trots att jag åkt förbi flera gånger. Är det inte fryspuckar där? Finns för övrigt även i Sundbyberg.

Det är klassisk gatukökshamburgare bra place, fast ska ju inte bedömmas gentemot lyxburgarna tycker jag inte :)
Ibland vill man ju bara ha en "klassisk" kioskburgare haha.
Annars tycker jag Prime är trevligt Flippin likaså fast ogillar att vänta på bord... Lilys inget speciellt skulle jag vilja påstå.
Phils på kungsholmen katastrof undvik!
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Okej, inget av intresse med andra ord.

Phils (Kungsholmen och Gärdet) slår både Flippin' och Prime på fingrarna.
 

brr

Omega
Phils, Flippin', Prime,Lilys, Svenska Hamburgerköket är alla bra alternativ imo, men gemensamt för alla är också en viss ojämnhet. Framförallt så tycker jag stekgraden på köttet kan vara lite ojämnt.

Kan även tipsa om foodtrucken Frick & Hagberg som jag tycker är grymt bra.
 

Isodor

Audemars
Pubologi hade bäst förut i mitt ycke.

Nu vet jag tusan, tröttnat på hajpen.

Burgaren på flying elk på söndagar är dock najs.
 

Isodor

Audemars
Pubologi har mig veterligen slutat med burgare. Hann aldrig testa.


Var lite otydlig, det jag menade.

Förut kunde du beställa deras burgare i normal storlek, sedan fortsatte de med mer sliders-aktiga.

Nu var det ett tag sedan jag var där och vet inte ens om de serverar.

Någon som testat kobe-burgaren på Grand?
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Matbaren ska ha den bästa burgaren i stan. Men har inte testat. Lite svårt att motivera 375kr. Men testas ska den.

Har de en Kobeburgaren nu? Eller är det fortfarande Wagyu?
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Otroligt att ingen nämnt E4-Baren, grymma burgare i Solberga! Skulle vilja påstå att dom var först i Stockholmsområdet med riktiga burgare. Ligger lite avigt till men är värt omvägen.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vigårda för små prettoburgare, helt OK som mellanmål eller ett snabbt mål för dagen. Beställ två om du är hungrig. Kan vara lite ojämnt här också, förståeligt eftersom att det är olika som tillagar maten.

Men, KÄK. Är det bra eller? Aldrig orkat ta mig dit.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Vigårda för små prettoburgare, helt OK som mellanmål eller ett snabbt mål för dagen. Beställ två om du är hungrig. Kan vara lite ojämnt här också, förståeligt eftersom att det är olika som tillagar maten.

Men, KÄK. Är det bra eller? Aldrig orkat ta mig dit.


Håller med om Vigårda.

Käk är inte värt en omväg. Har du vägarna förbi så testa.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
gruby Nåt att tillföra? Var det inte nån som var grym i liljeholmen?
Ej läst tråden så det är möjligt att det redan nämnts men här kommer mina två absoluta favoriter: Svenska Hamburgeköket, Telefonplan samt Oljebaren, St Eriksplan. Sedan snackade cultshit sig alldeles varm om nått hak i Märsta men det är snudd på att inte kvalificera sig till STHLM :wtf:
 

Marckus

Panerai
Vigårda för små prettoburgare, helt OK som mellanmål eller ett snabbt mål för dagen. Beställ två om du är hungrig. Kan vara lite ojämnt här också, förståeligt eftersom att det är olika som tillagar maten.

Men, KÄK. Är det bra eller? Aldrig orkat ta mig dit.

Nu är jag ingen hamburgarkonnässör, men Käk är onödigt haussat, rätt dassig miljö och halvtrista burgare.
 

WBergdahl

Panerai
1. E4-Baren i Solberga, som tidigare nämnt
2. Svenska Hamburgerköket i Telefonplan, som tidigare nämnt
3. Hamburgerprinsen, fast den som ligger i Fruängen är mycket bättre än den i Västberga.
 
Topp