• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Ej läst tråden så det är möjligt att det redan nämnts men här kommer mina två absoluta favoriter: Svenska Hamburgeköket, Telefonplan samt Oljebaren, St Eriksplan. Sedan snackade cultshit sig alldeles varm om nått hak i Märsta men det är snudd på att inte kvalificera sig till STHLM :wtf:

Hahahaha, juste. Det var något konstigt hak i Märsta ja.. Vad hette det nu igen? :rolleyes:
Oljebaren är grym! Phils burger på Kungsholmen var faktiskt god, gick snabbt att få maten när vi var där på en fredagkväll.
Lilys burger står på listan. Har bara varit på flippin i deras gamla lokaler.
 

carlanton

Audemars
Tycker Svenska Hamburgerköket sög. Bun meat Bun sög också. Kassa strips och alldeles för dyrt. Phil's Burger är bland det värsta jag ätit. Babas äter jag på ibland för att det ligger nära och är billigt. Särskilt gott är det inte. Flippin' har varit bra alla gånger utom en, och då det var riktig jävla katastrof. Dessutom, vem fan köar för hamburgare?

Personligen uppskattar jag ändå Texas Burger på Kungsholmen mest. Inga höga ambitioner med det frysta köttet, rätt kassa bröd, usla pommes men bra såser och bra coleslaw. Dessutom billig fulöl på pitcher och samma priser som Max. Mysful lokal och skön ägare.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Tycker Svenska Hamburgerköket sög. Bun meat Bun sög också. Kassa strips och alldeles för dyrt. Phil's Burger är bland det värsta jag ätit. Babas äter jag på ibland för att det ligger nära och är billigt. Särskilt gott är det inte. Flippin' har varit bra alla gånger utom en, och då det var riktig jävla katastrof. Dessutom, vem fan köar för hamburgare?

Personligen uppskattar jag ändå Texas Burger på Kungsholmen mest. Inga höga ambitioner med det frysta köttet, rätt kassa bröd, usla pommes men bra såser och bra coleslaw. Dessutom billig fulöl på pitcher och samma priser som Max. Mysful lokal och skön ägare.


Du är uppenbarligen en person som inte gillar burgare. Och vad har pommes med burgare att göra?
 

carlanton

Audemars
Du är uppenbarligen en person som inte gillar burgare. Och vad har pommes med burgare att göra?

Pommesen utgör halva måltiden. Flippin' har överlägset bäst. Alla andra har rätt dåliga, men å andra sidan har jag bara provat de andra ställena en gång. Svenska Hamburgerköket hade inte ens strips, utan något slags potatisgaller med grillkrydda på.

Jag tycker om burgare, men det är bara ingen som lyckas. Ofta försöker de få till en krispig yta och en rosa insida, men tyvärr resulterar det bara i en smet. Bröden är oftast antingen för stora eller för torra. Tillbehör är jag inget stort fan av. Senap, saltgurka och ost räcker OM köttet är tillräckligt bra. Dessutom måste man ändå väga in priset. På Bun Meat Bun tror hag jag betalade nästan 200 spänn. Jämfört med en riktig restaurang (Oljebaren, AG osv) är det väl rätt lite för en hamburgare, men i en kass och steril Max-kopia utan bordsservering och minimala portioner som inte ens är i närheten av Flippin'?

Men förlåt. Jag får väl göra en ny tråd som heter "Stockholms bästa hamburgarrestaurang' istället.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Nej pommes är inte halva måltiden. På till exempel Lily's, Flippin', Käk, Prime och Phils är pommes en sidorder, som sig bör.

Tycker det låter som en utmärkt idé.
 

CLT

Rolex
Nej pommes är inte halva måltiden. På till exempel Lily's, Flippin', Käk, Prime och Phils är pommes en sidorder, som sig bör.

Tycker det låter som en utmärkt idé.
Så bara för att dom inte har en meny där pommes ingår till burgaren så är det inte en del utav måltiden?
 

CLT

Rolex
Ja? Vad är det som säger att pommes ska ingå i måltiden? Topic säger "Bästa burgarna i STHLM".
Och som jag tidigare skrev, helheten är allt. Går du ut för att äta en riktigt grym köttbit och du får en fin köttbit men med riktigt äckliga tillbehör. Inte skulle du rekommenderar den restaurangen då....

Tänk tallriksmodellen...
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Och som jag tidigare skrev, helheten är allt. Går du ut för att äta en riktigt grym köttbit och du får en fin köttbit men med riktigt äckliga tillbehör. Inte skulle du rekommenderar den restaurangen då....


Om SHK skulle ha vidriga pommes skulle jag fortfarande säga att de har tredje bästa burgaren i Stockholm.
 

almeyero

Panerai
Babas Burgers här ute i Rågsved!

Det enda postiva som kommit härifrån på ett bra tag..

Svenska Hamburgerköket tyckte jag var grymt också.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Flippin' är väldigt överskattat. (Missförstå mig rätt; Det är VÄLDIGT bra burgare, men hypen kring stället är helt sjukt.)
Oljebaren är också rätt bra.

Vill man dock ha en riktigt grisig, bakisburgare med en meny storleken av en Pizzeria. (Ja, du kan få en Godzilla = 3x200g burgare, eller en "Hawaii med skinka & ananas om du vill!)
Stället jag talar om upptäcktes på en Stride of Pride (Walk of Shame för vissa, men inte för mig denna gång) och jag hade inte en blekaste aning om vart jag var någonstans, men det låg vid Midsommarkransen, nära Ericssons huvudkontor.
Hamburgerprinsen. Ser inte ut att vara mycket utifrån, men vill du få valuta för din peng så är det dit du ska.
Hamburgarprinsen i Fruängen.
De ursprungliga ägarna till dem har nu öppnat i Sumpan.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Burgaren i AG:s tapasbar är grym. Där kan man få riktigt bra rödpang att skölja ned dem med också.
 
  • Like
Reactions: CLT

Dalomo

Rolex
2-Faktor
KÄK var riktigt dåligt i min mening. Torr, trist burgare som kostade på tok för mycket om man ville bli mätt med lite pommes frites och en dricka. Diggar Svenska Hamburgerköket en söndag för en riktigt svettig, mättande måltid. På ett bra sätt.
 

Boris Balkan

Fark you!
image.jpg


Grill Ruby
 

Apansson

Torpare
Lily's är nice på sommaren när man kan sitta ute. Gillar Burger Bistro i Vasastan. Hamburgarprinsen vid jobbet i Västberga funkar alltid (ej prettoburgare här, men rejäla doningar och många variationer att grisa i sig).
 

F-L-P

Panerai
Ej läst tråden så det är möjligt att det redan nämnts men här kommer mina två absoluta favoriter: Svenska Hamburgeköket, Telefonplan samt Oljebaren, St Eriksplan. Sedan snackade cultshit sig alldeles varm om nått hak i Märsta men det är snudd på att inte kvalificera sig till STHLM :wtf:


Burgarbistron i Märsta är riktigt grymt. Bästa snabbmatsburgaren jag har har ätit i Sverige. Bra bröd och bra kött. Riktiga pommes. No fuss.
 
Topp