• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Blev en Cheesus extra fin extra kött till lunch idag :)
Syrrans kille klämde en bunburger, en bbq och en cheesus!

IMG_0073.JPG

Det är fan respekt/galet. Tre burgare. :)

För egen del blev det en Mexiko på Gnarlys. Riktigt bra, men lite för många såser (en majobaserad + en salsa + en guacamole) som gav lite för många smaker och kladdighet. Dock bra kött och god ost.

IMG_4472.JPG
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Ny månadens på Käk; bara att ge sig på och testa! Månadens är då saltgurka, gul lök, senap, och ketchup. Alltså en cheeseburgare, men förhoppningvis med lite högre nivå
IMG_3987.JPG

IMG_3989.JPG

Direkt ut ser den bra ut, doften är typisk och osten ser lockande ut.
IMG_3990.JPG

Direkt känner man igen sig, det smakar ju som en cheese, fast större och mycket mer kött. För mig är det för mycket ketchup kontra senap och lök, smaken blir obalanserat söt. Gurkan är grym som smakbrytare, men det behövs mer på burgaren för att lyfta den det där lilla extra! Brödet är också väldigt påtagligt i smaken på ett sätt jag inte alltid gillar i burgare, det tar här över från köttet. Jag ger den :rolex::rolex::rolex: av fem möjliga, bra idé men skulle behöva putsas på utförandet. Men som lunch, vadfan det är ju gott :)
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Frankys är grymt, en gömd pärla. Nu kommer han dock flytta till Tegnérgatan och större(?) lokal. Lokalen på Sveavägen blir korvkiosk istället.

Serveras alltså inga flera burgare på Sveavägen som jag förstått det.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Testade BMB igen och står fast vid domen att det är helt ok men inte något märkvärdigt. Har väldigt långt kvar till sina amerikanska motsvarigheter.

Royal cheese tror jag och risig bild hehe

image.jpeg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag tycker tyvärr det och går hellre till måsen än dit... Har heller inte koll på något i närheten som skulle vara bättre så det kanske är det enda alternativet om du har bråttom.

Mer att jag kommer med röd linje och ska luncha med en kompis som kommer med blå linje. Så vi sa att vi ses vid TC.
 
Topp